"Rodowód Jezusa...", czyli o początku Nowego Przymierza...

Mt 1,1

Rodowód Jezusa Chrystusa, syna Dawida, syna Abrahama.

Rodowód Jezusa... W oryginale czytam Biblos geneseos - "Księga narodzenia (pochodzenia)". Tak zaczyna się Ewangelia według św. Mateusza i Nowy Testament (Księgi Nowego Przymierza). Przypomina mi się pierwsze zdanie Księgi Rodzaju (Genesis): "Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię" (Rdz 1,1). Dwa początki... Stworzenie i odkupienie... Początek dziejów (wszech)świata i początek odrodzenia (odnowienia) (wszech)świata...

PS.

począłeś mnie z ręki

i od ręki

w jednej chwili

gdybyś się zastanawiał

byłoby po mnie

nie byłoby mnie wcale


stworzyłeś mnie

własnoręcznie


nie z żebra

ani z roli

tylko z ręki

jak na sklepieniu w Sykstynie


żyję z ręki która mnie obdarza

podtrzymuje dźwiga rozpoczyna

żyję z ręki którą wyciągam

podnoszę

podaję


nie żyję

na własną rękę


żyję z ręki

z poręki

z udręki

[ks. J. St. Pasierb, genesis]

Komentarze

  1. Rodowód Jezusa. Rodzina. Bliscy.
    "... Moją matką i moimi braćmi są ci, którzy słuchają słowa Bożego i wypełniają je." Łk 8, 21
    (Mt 12, 49-50; Mk 3, 34-35)

    OdpowiedzUsuń
  2. "... «na tym świecie, jeśli jakiś lud pisze swoją oficjalną historię, będzie ona mówić o jego wielkości... To jedyny przypadek, godny podziwu i wspaniały, odnaleźć lud, którego oficjalna historia nie ukrywa grzechów swoich przodków». Znajdziemy w niej takie grzechy jak zabójstwo (Dawid), bałwochwalstwo (Salomon) czy prostytucję (Rachab). A obok tego są momenty łaski i wierności Bogu, a przede wszystkim osoby Józefa i Maryi, «z której narodził się Jezus, zwany Chrystusem» (Mt 1,16) ".
    kardynał Nguyen van Thuan,

    2tm422+

    OdpowiedzUsuń
  3. " Zorze się złocą nad górami i ciągnie z łąk błękitny dym. I naraz ciemność ściga się z nami, pora ustąpić i zboczem zejść. Stoją modrzewie, kołyszą się buki i czerwienieje przed nocą las. Wystarczy mały ogień w półmroku, wystarczy cisza, dać życiu czas. 14 pokoleń, 14 pokoleń, 14 pokoleń, 14, 14, 14… A my, jak proch i pył… Pamiętać o swoim miejscu w szeregu pokoleń przed nami, po nas. Trzeba pokory, wystarczy cisza, dać życiu czas



    2tm422+

    OdpowiedzUsuń
  4. Wierzaca-niepraktykujaca17 grudnia 2020 23:26

    ...Rodowod Jezusa mowi mi o tym, ze Bog "wszedl" w historię czlowieka.
    Powinniśmy tak żyć aby kiedyś Nasze imie Pan Bog dopisal do rodowodu Jezusa.....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz