"Nie rozstawała się ze świątynią...", czyli o życiu w Bogu...

Łk 2,36-40

Gdy Rodzice przynieśli Dzieciątko Jezus do świątyni, była tam prorokini Anna, córka Fanuela z pokolenia Asera, bardzo podeszła w latach. Od swego panieństwa siedem lat żyła z mężem i pozostała wdową. Liczyła już osiemdziesiąty czwarty rok życia. Nie rozstawała się ze świątynią, służąc Bogu w postach i modlitwach dniem i nocą. Przyszedłszy w tej właśnie chwili, sławiła Boga i mówiła o Nim wszystkim, którzy oczekiwali wyzwolenia Jerozolimy. A gdy wypełnili wszystko według Prawa Pańskiego, wrócili do Galilei, do swego miasta - Nazaret. Dziecię zaś rosło i nabierało mocy, napełniając się mądrością, a łaska Boża spoczywała na Nim.

Nie rozstawała się ze świątynią... Anna była w samym centrum Bożego świata... W Sercu Boga...


Rembrandt, Prorokini Anna (reprodukcja obrazu pochodzi ze strony: 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prorokini_Anna#/media/Plik:Rembrandt_prophet_hannah.jpg)

Komentarze

  1. Nikogo nie zdążyłam kochać
    choć tak bardzo chciałam
    jakbym miała kochać tylko puste miejsca
    zwisające rękawy bez objęcia ramion
    opuszczony przez głowę beret
    fotel który powinien także wstać i wyjść z pokoju
    książki już nie dotykane
    grzebień z pozostawionym srebrnym włosem
    łóżeczka z których niemowlęta wyrosły i poszły
    szuflady niepotrzebnych rzeczy
    fajkę z ustnikiem pogryzionym
    buty zachowujące kształt stopy
    co odeszła boso
    słuchawkę telefonu gdzie ogłuchły głosy
    tak się śpieszyłam kochać
    i oczywiście nie zdążyłam

    " Puste miejsca " Anna Kamieńska

    2tm4,22+

    OdpowiedzUsuń
  2. Ofiarowanie małego Jezusa w świątyni to dla mnie Tajemnica i trudno mi opisać myśli pojawiające się podczas rozważania.
    Posłuszeństwo wobec Prawa, przynależność do wspólnoty. I spotkanie drugiego człowieka - Symeona, Anny - którego słowa przypominają, że Józef i Maryja wypełniają Boży plan. Są na drodze, na którą powołał ich Bóg. Ja widzę w tym umocnienie w codzienności, w wypełnianiu swoich zadań.

    OdpowiedzUsuń
  3. " ...była w samym centrum Bożego świata... W Sercu Boga... " ..... czy nie KAZDY JEST w centrum Bozego swiata i w sercu Boga??????

    2 tm4,22+

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest napisane, że TYLKO Anna była w centrum Bożego świata :).
      Myślę, że nie każdy człowiek jest świadomy, że jest w Sercu Boga. Ta świadomość nie przychodzi sama, ja muszę (bo chcę) sobie o tym przypominać i powtarzać, żeby utrzymać tę świadomość.

      Usuń

Prześlij komentarz