"Śpiewajcie Panu pieśń nową...!", czyli Psalm 96...

Psalm 96

"Śpiewajcie Panu pieśń nową,
śpiewajcie Panu, wszystkie krainy!
Śpiewajcie Panu, błogosławcie Jego imię,
z dnia na dzień głoście Jego zbawienie!
Rozgłaszajcie Jego chwałę wśród narodów,
Jego cuda - wśród wszystkich ludów!
Bo wielki jest Pan i godzien wielkiej chwały,
wzbudza On większy lęk niż wszyscy bogowie.
Bo wszyscy bogowie pogan to ułuda,
a Pan uczynił niebiosa.
Przed Nim kroczą majestat i piękno,
potęga i jasność w Jego przybytku.
Oddajcie Panu, rodziny narodów,
oddajcie Panu chwałę i [uznajcie] potęgę;
oddajcie Panu chwałę Jego imienia!
Nieście ofiary i wchodźcie do Jego przedsieni,
oddajcie pokłon odziani w święte szaty!
Zadrżyj, cała ziemio, przed Jego obliczem!
Mówcie wśród pogan: Pan jest królem.
Umocnił świat, by się nie poruszył:
ze słusznością wymierza ludom sprawiedliwość.
Niech się cieszy niebo i ziemia raduje;
niech szumi morze i to, co je napełnia;
niech się weselą pola i wszystko, co jest na nich,
niech się także radują wszystkie drzewa leśne
przed obliczem Pana, bo nadchodzi,
bo nadchodzi, aby sądzić ziemię.
On będzie sądził świat sprawiedliwie,
z wiernością swą - narody."

Śpiewajcie Panu pieśń nową, śpiewajcie Panu, wszystkie krainy! Śpiewajcie Panu, błogosławcie Jego imię...! Lubię wielbić Boga. Ciałem i duszą. Zmysłami (słuchem, wzrokiem, smakiem, dotykiem, (u)czuciem) i umysłem. Wewnątrz i na zewnątrz swojego świata. Lubię wysławiać Boga...

...wielki jest Pan i godzien wielkiej chwały... Cieszę się, że mogę opowiadać o wszystkim, co Pan (u)czyni(ł) w moim życiu. To wielkie (magnalia Dei) dzieła, które budzą we mnie zachwyt (mirabilia Dei)...

Przed Nim kroczą majestat i piękno, potęga i jasność w Jego przybytku... Chcę dziękować Stwórcy, że daje mi dostęp do swojej Chwały; że urzeka mnie swoją MIŁOŚCIĄ; że pozwala mi odczuć, jak jest wszechmocny; że zanurza mnie w świetle...

...oddajcie Panu chwałę i [uznajcie] potęgę; oddajcie Panu chwałę Jego imienia! Moim pragnieniem jest nieprzerwane uwielbienie Boga - trwanie w MIŁOŚCI - życie w Bożej Chwale. Wierzę, że Szekinah jest Bożym i moim Domem...

Nieście ofiary... Wołam do Boga: "Panie, przyjmij moje życie! Chcę należeć do Ciebie! Czyń ze mną i we mnie, co chcesz i jak chcesz!" [wiem, że brzmi to patetycznie]...

...odziani w święte szaty! Modlę się:"Jezu, przyodziej mnie swoją świętością, bo często jestem nagi..."

Komentarze