"Nie zatwardzajcie serc waszych jak w Meriba, jak na pustyni w dniu Massa...", czyli Psalm 95...

Psalm 95

"Przyjdźcie, radośnie śpiewajmy Panu,
wznośmy okrzyki na cześć Skały naszego zbawienia:
przystąpmy z dziękczynieniem przed Jego oblicze,
radośnie śpiewajmy Mu pieśni!
Albowiem Pan jest wielkim Bogiem
i wielkim Królem ponad wszystkimi bogami:
głębiny ziemi są w Jego ręku
i szczyty gór należą do Niego.
Morze jest Jego własnością: bo On sam je uczynił,
i stały ląd ukształtowały Jego ręce.
Wejdźcie, uwielbiajmy, padnijmy na twarze
i zegnijmy kolana przed Panem, który nas stworzył.
Albowiem On jest naszym Bogiem,
a my ludem Jego pastwiska
i owcami w Jego ręku.
Obyście usłyszeli dzisiaj głos Jego:
Nie zatwardzajcie serc waszych jak w Meriba,
jak na pustyni w dniu Massa
,
gdzie Mnie wasi przodkowie wystawiali na próbę
i doświadczali Mię, choć dzieło moje widzieli.
Tamto pokolenie budziło we Mnie wstręt przez lat czterdzieści,
i powiedziałem: «Są oni ludem o sercu zbłąkanym
i moich dróg nie znają».
Przeto przysiągłem w moim gniewie:
«Nie wejdą do [miejsca] mego odpoczynku»."

I znów modlę się Psalmem 95. Robię to każdego dnia w czasie porannej Jutrzni. Całą pieśń znam na pamięć. To cudowna modlitwa, w której często zatrzymuję się na frazach:

...wznośmy okrzyki na cześć Skały naszego zbawienia... Bóg jest SKAŁĄ! (Anthony Brown, Jesus Is A ROCK In The Weary Land: https://www.youtube.com/watch?v=wpgmIdVh834)...

Pan jest wielkim Bogiem... Bóg jest cudownym Panem, który rozwiązuje moje problemy (Eva Cassidy, Wade In The Water: https://www.youtube.com/watch?v=9-hKDYQ6F54)

...uwielbiajmy, padnijmy na twarze i zegnijmy kolana przed Panem... Jedynie Bóg jest godzien czci i uwielbienia. Dlatego chcę upaść na twarz i klęczeć, i trwać na modlitwie, która się nie (s)kończy...

Nie zatwardzajcie serc waszych jak w Meriba, jak na pustyni w dniu Massa... Massa oznacza "wyrok" albo "brzemię". Gdy czuję, że miażdży mnie ciężar win i grzechów, z ufnością powierzam się Bogu - sprawiedliwemu i miłosiernemu Sędziemu...    

Komentarze