"Miłuję Cię, Panie, Mocy moja...", czyli Psalm 18...

Psalm 18 (1-7)

"Kierownikowi chóru. Sługi Bożego, Dawida, który wypowiedział do Pana słowa tej pieśni, gdy go Pan wybawił z mocy wszystkich jego nieprzyjaciół i z ręki Saula. Rzekł wtedy:
Miłuję Cię, Panie, Mocy moja,
Panie, ostojo moja i twierdzo, mój wybawicielu,
Boże mój, skało moja, na którą się chronię,
tarczo moja, mocy zbawienia mego i moja obrono!
Wzywam Pana, godnego chwały,
i jestem wolny od moich nieprzyjaciół.
Ogarnęły mnie fale śmierci
i zatrwożyły mnie odmęty niosące zagładę;
oplątały mnie pęta Szeolu,
zaskoczyły mnie sidła śmierci.
W moim utrapieniu wzywam Pana
i wołam do mojego Boga;
usłyszał On mój głos ze swojej świątyni,
a krzyk mój dotarł do Jego uszu."

Psalm 18 to ulubiona pieśń Dawida. Modlitwa zwycięskiego króla Izraela pojawia się również w Drugiej Księdze Samuela (2 Sm 22)...

Miłuję Cię, Panie, Mocy moja, Panie, ostojo moja i twierdzo, mój wybawicielu, Boże mój, skało moja, na którą się chronię, tarczo moja, mocy zbawienia mego i moja obrono! Ja też chcę tak się modlić!

Wzywam Pana, godnego chwały, i jestem wolny od moich nieprzyjaciół... Ja też chcę doświadczać wolności dziecka Bożego...

W moim utrapieniu wzywam Pana i wołam do mojego Boga; usłyszał On mój głos ze swojej świątyni... Ja też chcę, aby Pan mnie wysłuchał...

[ciąg dalszy Psalmu 18 nastąpi]

Komentarze