"...zlituje się Pan nad Syjonem, zmiłuje się nad wszelką jego ruiną...", czyli Izajaszowe proroctwa...

Iz 51,1-11

"Słuchajcie Mnie, wy, co się domagacie sprawiedliwości, którzy szukacie Pana. Wejrzyjcie na skałę, z której was wyciosano, i na gardziel studni, z której was wydobyto. Wejrzyjcie na Abrahama, waszego ojca, i na Sarę, która was zrodziła. Bo powołałem jego jednego, lecz pobłogosławiłem go i rozmnożyłem.
Zaiste, zlituje się Pan nad Syjonem, zmiłuje się nad wszelką jego ruiną. Na Raj zamieni jego pustynię, a jego stepy na ogród Pana. Zapanują w nim radość i wesele, pienia dziękczynne przy dźwięku muzyki.
Ludy, słuchajcie Mnie uważnie, narody nastawcie ku Mnie uszu. Bo ode Mnie wyjdzie pouczenie i Prawo moje wydam jako światłość dla ludów. Blisko jest moja sprawiedliwość, zbawienie moje się ukaże. Moje ramię będzie sądzić ludy. Wyspy położą we Mnie nadzieję i liczyć będą na moje ramię.
Podnieście wasze oczy ku niebu i na dół popatrzcie, ku ziemi! Zaiste, niebo jak dym się rozwieje i ziemia zwiotczeje jak szata, a jej mieszkańcy wyginą jak komary. Lecz moje zbawienie będzie wieczne, a sprawiedliwość moja zmierzchu nie zazna.
Słuchajcie Mnie, znawcy sprawiedliwości, narodzie biorący do serca moje Prawo! Nie lękajcie się zniewagi ludzkiej, nie dajcie się zastraszyć obelgami! Bo robak stoczy ich jak odzież i mole zgryzą ich jak wełnę; moja zaś sprawiedliwość przetrwa na wieki i zbawienie moje z pokolenia na pokolenie!
Przebudź się, przebudź! Przyoblecz się w moc, ramię Pana! Przebudź się, jak za dni minionych, zamierzchłych pokoleń. Czyżeś nie Ty poćwiartowało Rahaba, przebiło Smoka? Czyżeś nie Ty osuszyło morze, wody wielkiego oceanu, z dna morskiego uczyniło drogę, aby przejść mogli wykupieni? Więc odkupieni przez Pana powrócą i przybędą na Syjon z radosnym śpiewaniem, z wiecznym szczęściem na twarzach. Osiągną radość i szczęście; ustąpi smutek i wzdychanie."

Słuchajcie Mnie. (...) słuchajcie Mnie uważnie, narody nastawcie ku Mnie uszu...! Bóg woła... 

Wejrzyjcie na Abrahama, waszego ojca, i na Sarę, która was zrodziła... Pan przypomina, że mamy ojca i matkę w wierze: Abrahama i Sarę...

...zlituje się Pan nad Syjonem, zmiłuje się nad wszelką jego ruiną. Na Raj zamieni jego pustynię, a jego stepy na ogród Pana (...). Blisko jest moja sprawiedliwość, zbawienie moje się ukaże. (...) moje zbawienie będzie wieczne, a sprawiedliwość moja zmierzchu nie zazna. (...) moja (...) sprawiedliwość przetrwa na wieki i zbawienie moje z pokolenia na pokolenie! Stwórca zapowiada, że okaże nam miłosierdzie. Przebaczy wszystkie winy i usprawiedliwi. Naprawi to, co zniszczyliśmy. Otworzy drzwi do Raju - Nieba...

Moje ramię będzie sądzić ludy. Wyspy położą we Mnie nadzieję i liczyć będą na moje ramię... Nadchodzi Sędzia, który będzie naszym Obrońcą...

Nie lękajcie się zniewagi ludzkiej... Król zapewnia: "Nie musicie się bać! To Ja rządzę!"

Przebudź się, przebudź! Przyoblecz się w moc, ramię Pana! Jezus zwycięży(ł) śmierć!

...odkupieni przez Pana powrócą i przybędą na Syjon z radosnym śpiewaniem, z wiecznym szczęściem na twarzach. Osiągną radość i szczęście... MIŁOŚĆ obdarzy nas Niebem! 
 
https://www.youtube.com/watch?v=iO7ySn-Swwc&list=RDiO7ySn-Swwc#t=2
https://www.youtube.com/watch?v=kG9KSWYg-Jc

Komentarze