"...w Nim też otrzymaliście obrzezanie...", czyli o istocie chrześcijaństwa...

Kol 2,4-15

"Bracia! Mówię o tym, by was nikt nie zwodził pozornym dowodzeniem. Choć bowiem ciałem jestem daleko, to jednak duchem jestem z wami, z radością dostrzegając wasz ład i stałość waszej wiary w Chrystusa.
Jak więc przejęliście naukę o Chrystusie Jezusie jako Panu, tak dalej w Nim postępujcie: zapuśćcie w Niego korzenie i na Nim dalej się budujcie, i umacniajcie się w wierze, jak was nauczono, pełni wdzięczności.
Baczcie, aby ktoś was nie zagarnął w niewolę przez tę filozofię będącą wierutnym oszustwem, opartą na ludzkiej tylko tradycji, na żywiołach świata, a nie na Chrystusie.
W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo na sposób ciała, a zostaliście napełnieni w Nim, który jest Głową wszelkiej Zwierzchności i Władzy.
I w Nim też otrzymaliście obrzezanie, nie z ręki ludzkiej, lecz Chrystusowe obrzezanie, polegające na zupełnym wyzbyciu się grzesznego ciała, jako razem z Nim pogrzebani w chrzcie, w którym też razem zostaliście wskrzeszeni przez wiarę w moc Boga, który Go wskrzesił. I was, umarłych na skutek występków i "nieobrzezania" waszego grzesznego ciała, razem z Nim przywrócił do życia. Darował nam wszystkie występki, skreślił zapis dłużny, przygniatający nas nakazami.
To właśnie, co było naszym przeciwnikiem, usunął z drogi przygwoździwszy do krzyża. Dzięki Niemu po rozbrojeniu Zwierzchności i Władz jawnie wystawił je na pokaz, powiódłszy je w triumfalnym pochodzie."

Dziś - w ostatnim dniu roku - św. Paweł pomaga mi odkryć wielki skarb, jakim jest chrześcijaństwo...

Jak (...) przejęliście naukę o Chrystusie Jezusie jako Panu... 1. Jezus jest moim Panem! Wszystko powierzam mojemu Królowi. Wszystko, co jest moje, należy do Jezusa...

...tak dalej w Nim postępujcie... 2. Jezus jest dla mnie Drogą do prawdziwego Życia. Dzięki Panu rozwijam się i owocuję...

...zapuśćcie w Niego korzenie... 3. Jezus jest "Ziemią", w której się zakorzeniam. W Królestwie Pana są źródła mojego radykalizmu...

...i na Nim dalej się budujcie... 4. Jezus jest Architektem i Budowniczym mojego domu...

...i umacniajcie się w wierze... 5. Jezus uczy mnie wierzyć, ufać i kochać Ojca - MIŁOŚĆ...

...pełni wdzięczności... 6. Jezus daje mi siebie w Eucharystii, abym każdego dnia dziękował...

Baczcie, aby ktoś was nie zagarnął w niewolę... 7. Jezus obdarza mnie duchowym wzrokiem i słuchem, abym dokonywał właściwych wyborów...

W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo na sposób ciała... 8. Jezus sprawia, że spełniają się moje pragnienia...

...w Nim też otrzymaliście obrzezanie, nie z ręki ludzkiej, lecz Chrystusowe obrzezanie... 9. Jezus chrzci (zanurza) mnie w MIŁOŚCI Boga...

Darował nam wszystkie występki, skreślił zapis dłużny... 10. Jezus przebaczył mi wszystkie grzechy. Pan już to zrobił...

Drogie Zuchy Boże.
Powoli kończy się rok 2016. Już pojutrze - 2 stycznia - "Zuch Boży" będzie miał piątą rocznicę urodzin. Wszystko zaczęło się 2 stycznia 2012 roku od Psałterza. Dlatego pomyślałem, że w Nowym Roku przez pierwsze 150 dni na blog wrócą Psalmy.
Trwa oktawa Uroczystości Boże Narodzenia. Życzę więc, aby Pan, który kiedyś stał się jednym z nas (jednością z nami) był pod nami, aby nas chronić; nad nami, aby opromieniać nas swoją MIŁOŚCIĄ; przed nami, aby pokazywać nam drogę do Nieba; za nami, aby szeptać do ucha: "JESTEM! Nie bójcie się!"; i przy nas, aby nas podtrzymywać i brać na ręce...
Zapewniam o modlitwie...
xPaweł

Komentarze