Słuchajcie...", czyli o imionach chrześcijanina...

Iz 48,1-11

"Słuchajcie tego, domie Jakuba,
którzy nosicie imię Izraela
i którzy pochodzicie z nasienia Judy.
Wy, którzy przysięgacie na imię Pana
i wysławiacie Boga Izraela,
lecz bez szczerości i bez rzetelności.
Bo bierzecie imię od Miasta Świętego
i opieracie się na Bogu Izraela,
którego imię jest Pan Zastępów.
Oznajmiłem od dawna minione wydarzenia,
z moich ust one wyszły i ogłosiłem je;
w jednej chwili zacząłem działać i spełniły się.
Ponieważ wiedziałem, że jesteś uparty
i kark twój jest drągiem z żelaza,
a twoje czoło miedziane,
przeto zapowiedziałem ci naprzód,
ogłosiłem ci przyszłość, zanim nadeszła,
żebyś nie mówił: "Mój bożek to sprawił,
moja rzeźba, mój posąg zarządził".
Tyś słyszał i widział to wszystko;
czy więc ty tego nie przyznasz?
Od tej chwili ogłaszam ci rzeczy nowe,
tajemne i tobie nieznane.
Dopiero co zostały stworzone, a nie od dawna;
i przed dniem dzisiejszym nie słyszałeś o nich,
żebyś nie mówił: "Właśnie je znałem".
Wcale nie słyszałeś ani nie widziałeś,
ani twe ucho nie było przedtem otwarte,
bo wiedziałem, jak bardzo jesteś wiarołomny
i że od powicia zwą cię buntownikiem.
Przez wzgląd na moje imię powstrzymam oburzenie
i pohamuję się przez wzgląd na moją chwałę,
ażeby cię nie zatracić.
Oto jak srebro przetopiłem cię ogniem
i wypróbowałem cię w piecu utrapienia.
Przez wzgląd na Mnie, na Mnie samego, tak postępuję,
bo czyż mogę być znieważony?
Chwały mojej nie oddam innemu."

Słuchajcie... Oto pierwsze (za)wołanie Boga...

...bierzecie imię od Miasta Świętego i opieracie się na Bogu Izraela, którego imię jest Pan Zastępów... "Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już nie wyjdzie na zewnątrz. I na nim imię Boga mojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię" (Ap 3,12). Bóg daje mi pierwsze imię: jestem człowiekiem BOŻYM - mam udział w Bożym Królestwie...

...ogłaszam ci rzeczy nowe, tajemne i tobie nieznane... "Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów. Zwycięzcy dam manny ukrytej i dam mu biały kamyk, a na kamyku wypisane imię nowe, którego nikt nie zna oprócz tego, kto [je] otrzymuje" (Ap 2,17). Bóg daje mi drugie imię: jestem wezwany do niepowtarzalnej misji - mam odkryć Boże (po)wołanie...

...jak srebro przetopiłem cię ogniem i wypróbowałem cię w piecu utrapienia... "Ja wszystkich, których kocham, karcę i ćwiczę. Bądź więc gorliwy i nawróć się!" (Ap 3,19). Bóg daje mi trzecie imię: jestem powołany do przejścia przez pustynię - mam wziąć krzyż i zjednoczyć się z cierpiącym Jezusem...

Chwały mojej nie oddam innemu... "Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną" (Ap 3,20). Bóg daje mi czwarte imię: jestem zaproszony do Stołu Jezusa - do Życia w Komunii z Bogiem...

Komentarze