"Ja jestem Pan...", czyli o Bożym działaniu...

Iz 45,1-13

"Tak mówi Pan o swym pomazańcu Cyrusie:
«Ja mocno ująłem go za prawicę,
aby ujarzmić przed nim narody
i królom odpiąć broń od pasa,
aby otworzyć przed nim podwoje,
żeby się bramy nie zatrzasnęły.
Ja pójdę przed tobą
i nierówności wygładzę.
Skruszę miedziane podwoje
i połamię żelazne zawory.
Przekażę ci skarby schowane
i bogactwa głęboko ukryte,
ażebyś wiedział, że Ja jestem Pan,
który cię wołam po imieniu, Bóg Izraela.
Z powodu sługi mego Jakuba,
Izraela, mojego wybrańca,
nazwałem ciebie twoim imieniem,
pełnym zaszczytu, chociaż Mnie nie znałeś.
Ja jestem Pan, i nie ma innego.
Poza Mną nie ma Boga.
Przypaszę ci broń, chociaż Mnie nie znałeś,
aby wiedziano od wschodu słońca aż do zachodu,
że beze Mnie nie ma niczego.
Ja jestem Pan, i nie ma innego.
Ja tworzę światło i stwarzam ciemności,
sprawiam pomyślność i stwarzam niedolę.
Ja, Pan, czynię to wszystko.
Niebiosa, wysączcie z góry sprawiedliwość
i niech obłoki z deszczem ją wyleją!
Niechajże ziemia się otworzy,
niechaj zbawienie wyda owoc
i razem wzejdzie sprawiedliwość!
Ja, Pan, jestem tego Stwórcą».
Biada temu, kto spiera się ze swoim twórcą,
dzbanowi spomiędzy dzbanów glinianych!
Czyż powie glina temu, co ją kształtuje:
«Co robisz?»
albowiem jego dzieło powie mu: «Niezdara!»
Biada temu, kto mówi ojcu: «Coś spłodził?»
albo niewieście mówi: «Co urodziłaś?»
Tak mówi Pan,
Święty Izraela i jego Twórca:
«Czyż wy Mnie będziecie pytać o moje dzieci
i dawać Mi rozkazy co do dzieła rąk moich?
To Ja uczyniłem ziemię
i na niej stworzyłem człowieka,
Ja własnoręcznie rozpiąłem niebo
i rozkazuję wszystkim jego zastępom.
To Ja wzbudziłem go słusznie
i wygładzę wszystkie jego drogi.
On moje miasto odbuduje
i odeśle moich wygnańców,
bez okupu i odszkodowania» -
mówi Pan Zastępów."

Tak mówi Pan o swym pomazańcu (...): Ja mocno ująłem go za prawicę... Albowiem Ja, Pan, twój Bóg, ująłem cię za prawicę mówiąc ci: «Nie lękaj się, przychodzę ci z pomocą». Nie bój się, robaczku Jakubie, nieboraku Izraelu! Ja cię wspomagam - wyrocznia Pana - odkupicielem twoim - Święty Izraela" (Iz 41,13n). Pan trzyma mnie za rękę...

Ja pójdę przed tobą i nierówności wygładzę... Jan Chrzciciel wołał: "Przygotujcie drogę Panu. Dla Niego prostujcie ścieżki!" (Mk 1,3). Jednak w rzeczywistości to nie ja usuwam nierówności ani też nie prostuję krzywizn, które powstają na mojej drodze życia. Bóg to robi...

Skruszę miedziane podwoje i połamię żelazne zawory... "Niech dzięki czynią Panu za Jego łaskawość, za Jego cuda dla synów ludzkich, gdyż bramy spiżowe wyłamał i skruszył żelazne wrzeciądze" (Ps 107,15n). Wszechmocny Pan zdobywa niedostępne twierdze zła - zwycięża działanie sił ciemności we mnie...

Przekażę ci skarby schowane i bogactwa głęboko ukryte... "Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie, godne podziwu są Twoje dzieła. I dobrze znasz moją duszę" (Ps 139,14). Bóg mnie szczodrze obdarował...

Ja jestem Pan, który cię wołam po imieniu, Bóg Izraela... "Ale teraz tak mówi Pan, Stworzyciel twój, Jakubie, i Twórca twój, o Izraelu: Nie lękaj się, bo cię wykupiłem, wezwałem cię po imieniu; tyś moim!" (Iz 43,4). Należę do Pana. Bóg jest moim Panem. Każdego dnia mnie powołuje i przyciąga do siebie...

...nazwałem ciebie twoim imieniem, pełnym zaszczytu... Jestem dumny, że mam tak cudownego Boga...

Ja jestem Pan, i nie ma innego. Ja tworzę światło i stwarzam ciemności, sprawiam pomyślność i stwarzam niedolę. Ja, Pan, czynię to wszystko... Tylko Bóg jest moim Stwórcą i Panem, któremu powierzam całe życie...

Niebiosa, wysączcie z góry sprawiedliwość i niech obłoki z deszczem ją wyleją! Syn Boży przyszedł z Nieba (od Ojca) i ciągle przychodzi, aby mieszkać w moim świecie... 

Biada temu, kto spiera się ze swoim twórcą...  "Wół rozpoznaje swego pana i osioł żłób swego właściciela, Izrael na niczym się nie zna, lud mój niczego nie rozumie" (Iz 1,3). Mam pragnienia: chcę uznać Jezusa jako Króla i Pana mojego życia i codziennie prostą drogą zdążać do Nieba...

Rorate coeli desuper (Niebiosa, wysączcie z góry sprawiedliwość...) (https://www.youtube.com/watch?v=HPbCBwIskTM)

Komentarze