"Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu...", czyli o Bogu - Matce...

Iz 49,14-50,1

"Mówił Syjon: «Pan mnie opuścił, Pan o mnie zapomniał». Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta, która kocha syna swego łona? A nawet gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie.
Oto wyryłem cię na obu dłoniach, twe mury są ustawicznie przede Mną. Śpieszą twoi budowniczowie, a którzy burzyli cię i pustoszyli, odchodzą precz od ciebie.
Rzuć okiem dokoła i zobacz: Wszyscy się zebrali, przyszli do ciebie. Na moje życie! - wyrocznia Pana. Tak, tymi wszystkimi przystroisz się niby klejnotami i jak oblubienica opaszesz się nimi. Bo twe miejscowości zniszczone i wyludnione i kraj twój pełen zniszczenia, teraz zbyt ciasne będą dla twoich mieszkańców, a twoi niszczyciele odejdą daleko. Znowu szeptać ci będą na ucho synowie, których byłaś pozbawiona: «Zbyt ciasna jest dla mnie ta przestrzeń, daj mi miejsce, bym się mógł rozłożyć». Wtedy powiesz w swym sercu: «Któż mi zrodził tych oto? Byłam bezdzietna, niepłodna, wygnana, w niewolę uprowadzona, więc kto ich wychował? Oto pozostałam sama, więc skąd się ci wzięli?»
Tak mówi Pan Bóg: «Oto skinę ręką na pogan i między ludami podniosę mój sztandar. I przyniosą twych synów na rękach, a córki twoje na barkach poniosą. I będą królowie twymi żywicielami, a księżniczki ich twoimi mamkami. Twarzą do ziemi pokłon będą ci oddawać i lizać będą kurz z twoich nóg. Wtedy się przekonasz, że Ja jestem Pan; kto we Mnie pokłada nadzieję, wstydu nie dozna.
Czyż można odebrać łup bohaterowi? Albo czy jeńcy okrutnika zdołają się wymknąć?» Zaiste, tak mówi Pan: «Nawet jeńcy bohatera zostaną mu wydarci i zdobycz okrutnika się wymknie. Z twoim przeciwnikiem Ja się rozprawię, a twoich synów Ja sam ocalę.
Twoim ciemięzcom dam na pokarm własne ich ciało, własną krwią się upiją jak moszczem. Wówczas będzie wiedział każdy człowiek, że Ja jestem Pan, twój Zbawca i twój Odkupiciel, Wszechmocny Jakuba».
Tak mówi Pan: «Gdzie ten list rozwodowy waszej matki, na mocy którego ją odprawiłem? Albo któryż to jest z moich wierzycieli, któremu was zaprzedałem? Oto za wasze winy zostaliście sprzedani i za wasze zbrodnie odesłana wasza matka»."

Pan mnie opuścił, Pan o mnie zapomniał... Tak brzmi kłamstwo ciągle powtarzane przez ojca kłamstwa...

Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta, która kocha syna swego łona? A nawet gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie... Bóg odpowiada w przejmujący sposób. Słowa MIŁOŚCI: Ja nie zapomnę o tobie są wspaniałym wyznaniem, które płynie z SERCA BOGA...

Oto wyryłem cię na obu dłoniach, twe mury są ustawicznie przede Mną... Stwórca zapewnia, że nieprzerwanie będzie na mnie patrzył i bezustannie będzie o mnie dbał. Moje życie "dzieje się" na BOŻYCH DŁONIACH (Opatrzność Boża)...

Znowu szeptać ci będą na ucho synowie, których byłaś pozbawiona: «Zbyt ciasna jest dla mnie ta przestrzeń, daj mi miejsce, bym się mógł rozłożyć»... Pan zapowiada, że powiększy mi serce [Ojcowie Kościoła wspominali, że "rozszerzenie serca" (dilatatio cordis) jest wielkim Bożym darem, dzięki któremu człowiek może doświadczyć w swoim wnętrzu Bożych "uczuć"]...

Tak mówi Pan Bóg: (...) I przyniosą twych synów na rękach, a córki twoje na barkach poniosą... Jedyny Ojciec daje mi udział w swojej MIŁOŚCI i OJCOWSKIEJ godności...

Ja jestem Pan... "Wierzę w jednego Boga..." ["Słuchaj, Izraelu, Pan jest naszym Bogiem - Panem jedynym" (Pwt 6,4)]...

...kto we Mnie pokłada nadzieję, wstydu nie dozna... Ufność wobec Stwórcy jest dla mnie źródłem pokoju ["Lepiej się uciec do Pana, niż pokładać ufność w człowieku" (Ps 118,8)]...

Ja jestem Pan, twój Zbawca i twój Odkupiciel, Wszechmocny... Jezus jest moim jedynym  Zbawicielem i Panem ["Ale teraz tak mówi Pan, Stworzyciel twój, Jakubie, i Twórca twój, o Izraelu: «Nie lękaj się, bo cię wykupiłem, wezwałem cię po imieniu; tyś moim!" (Iz 43,1)]...

Komentarze