"Czyż nie jestem wolny?", czyli pytania do modlitwy...

1 Kor 9,1-2

"Czyż nie jestem wolny? Czy nie jestem apostołem? Czyż nie widziałem Jezusa, Pana naszego? Czyż nie jesteście moim dziełem w Chrystusie? Jeżeli nawet nie jestem apostołem dla innych, dla was na pewno nim jestem. Albowiem wy jesteście pieczęcią mego apostołowania w Panu."

Św. Paweł stawia pytania, które mogą źródłem modlitwy (rachunku sumienia)...
Czyż nie jestem wolny? Najpierw pytam o swoją wolność: czy jestem wolny? czy nie jestem związany przez grzech - czy jestem wolny od zła? czy i jakie dobro czynię - czy jestem wolny ku dobru? czy jestem na tyle zakorzeniony w Jezusie, że kocham Boga z całego serca i ze wszystkich sił? czy jestem na tyle zanurzony w MIŁOŚCI Boga, że kocham ludzi ze względu na Stwórcę? czy cieszę się darem wolności? czy wolność jest dla mnie drogą do pełni życia?

Czy (...) jestem apostołem? Na drugim miejscu pytam o moje powołanie: czy jestem wierny powołaniu, które dał mi Pan? czy czuję się apostołem - człowiekiem posłanym przez Boga do pełnienia dzieł Stwórcy? jak urzeczywistniam misję, do której wezwał mnie Bóg?

Czyż (...) widziałem Jezusa, Pana naszego? Na trzecim miejscu pytam o moją wiarę - duchowe widzenie: czy troszczę się o pogłębienie mojej więzi z Bogiem? czy modlę się o wzrost wiary? czy proszę Boga o światło, aby przyjąć Łaskę i przy pomocy Jezusa - Przewodnika w wierze - przezwyciężyć wszelkiego rodzaju wątpliwości i niewiarę? czy mam oczy otwarte, by widzieć Jezusa w moich siostrach i braciach?

Czyż (...) jesteście moim dziełem w Chrystusie? Na końcu zapytam o moje podejście do Bożych dzieł, w których uczestniczę: czy to, co robię, czynię ad maiorem Dei gloriam, czyli "na większą Chwałę Bożą"? czy Boże dzieła nie przysłaniają mi Stwórcy? czy włączam wszystkie siły, by Królestwo Boże rozszerzyło się i (roz)kwitło w przestrzeni mojego życia? 

Komentarze