"...to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość...", czyli o przejściu przez ogień...

Jk 1,2-4

"Za pełną radość poczytujcie to sobie, bracia moi, ilekroć spadają na was różne doświadczenia. Wiedzcie, że to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość. Wytrwałość zaś winna być dziełem doskonałym, abyście byli doskonali, nienaganni, w niczym nie wykazując braków."

Św. Jakub pisze, że duchowa walka przynosi cierpienie (w greckim oryginale pojawia się słówko peirasmos, które oznacza tyle, co "próba", "kuszenie do grzechu"). Cierpienie, które może być źródłem wewnętrznej radości [Za pełną radość poczytujcie to sobie, bracia moi, ilekroć spadają na was różne doświadczenia], rodzi wspaniały owoc: wytrwałość [to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość] (grecki rzeczownik hypomone oznacza: "cierpliwość", "wytrzymałość", "hart ducha", "nieugiętość" oraz "cierpliwe czekanie"). Przypomina mi się fragment Psałterza: "Pozwoliłeś nam wejść w pułapkę, włożyłeś na nasz grzbiet ciężar; kazałeś ludziom deptać nam po głowach, przeszliśmy przez ogień i wodę: ale wyprowadziłeś nas na wolność" (Ps 66,11-12)...


Komentarze

  1. Czyli dziękujmy TATUSIOWI za wszelkie trudności, bo w nich jest PEŁNA RADOŚĆ!!! Dlatego chrześcijaństwo to totalna rewolucja myślenia... I tym mamy różnić się od pogan- reakcją na przeciwności i trudności, za które możemy BOGA uwielbiać, a świat będzie wtedy narzekał...

    "Wy będziecie płakać i zawodzić, a świat się będzie weselił. Wy będziecie się smucić, ale smutek wasz zamieni się w radość." (J 16,20)

    "Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi." (J 15,19)

    "Jesteśmy bowiem z Jego rodu" (Dz 17,28b)

    !!! TO NAJLEPSZA DOBRA NOWINA EVER!!! :) :) :)

    J 16,33b!!! +++

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęść Boże! Przeczytałam kilka komentarzy Dziewczyny, która od jakiegoś czasu pisze na Księdza blogu, a jest bardzo, ale to bardzo poraniona. Ponieważ nosi w sercu obraz Boga, który jest dla Niej tak bardzo, bardzo daleki chciałabym polecić Jej wysłuchanie konferencji dominikanina o. Adama Szustaka pt. "Spowiedź Judasza" https://youtu.be/AYex4ku3hcc . Bardzo mi kiedyś pomogło to, co w tej konferencji usłyszałam. Może stanie się też pomocą dla tej Dziewczyny? A na dni przed zesłaniem Ducha Św. polecam internetowe słuchowisko "Zstąpienie" https://youtu.be/u3T3lXbM46U?list=PLVdrvbY9AVQolA9pqGmArsUnnlN06JONy .
    Lb 6, 22-27

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Droga Kolezanko z bloga :)

    Wysłuchałam tej konferencji
    " Spowiedź Judasza ".
    Gorąco Ci ja polecam.
    Kiedyś pisałaś, ze nie umiesz sobie odszukać.
    To proste najpierw musisz wejść na stronę www.Youtube.com
    a następnie wpisz w wyszukiwarkę
    AYex4ku3hcc
    Konferencja jest genialna.

    Osobie , która o tej konferencji napisała z serca dziękuję.

    Odnośnie udzielania Komunii Świętej pod dwoma postaciami to cały rok na To czekam.
    Od Wielkiego Czwartku do Wielkiego Czwartku.
    Oczywiście u Filipinow tak udzielają Komunii Świętej w Wielki Czwartek.

    Odnośnie Judasza to zawsze nad nim ubolewam.
    Myślę ,ze takie było jego przeznaczenie.Zawsze mam przed oczami Psalm 139.
    Jak by się wypełniło to o czym mówili prorocy?
    Nie jestem po teologii tylko po prawie.
    Może się mylę?
    Konferencja jest genialna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Dziewczyno z bloga :)

    Jak mogę Ci pomóc?
    Jeżeli masz życzenie żebym do Ciebie napisała maila to proszę podaj Księdzu Pawłowi Twój adres e-mail.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz