"Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem...", czyli wyznanie wiary św. Piotra...

Dz 2,29-36

"Bracia, wolno powiedzieć do was otwarcie, że patriarcha Dawid umarł i został pochowany w grobie, który znajduje się u nas aż po dzień dzisiejszy. Więc jako prorok, który wiedział, że Bóg przysiągł mu uroczyście, iż jego Potomek zasiądzie na jego tronie, widział przyszłość i przepowiedział zmartwychwstanie Mesjasza, że ani nie pozostanie w Otchłani, ani ciało Jego nie ulegnie rozkładowi.
Tego właśnie Jezusa wskrzesił Bóg, a my wszyscy jesteśmy tego świadkami. Wyniesiony na prawicę Boga, otrzymał od Ojca obietnicę Ducha Świętego i zesłał Go, jak to sami widzicie i słyszycie. Bo Dawid nie wstąpił do nieba, a jednak powiada:
Rzekł Pan do Pana mego:
Siądź po prawicy mojej,
aż położę nieprzyjaciół Twoich
podnóżkiem stóp Twoich.
Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem."

Natchniony Piotr głosi w Duchu Świętym homilię: Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem...

Modlę się: "Panie Jezu Chryste, który dajesz mi doświadczać udziału w Twoim Kapłaństwie i Królestwie! Otwieram drzwi do mojego serca. Ty bądź jedynym Królem mojego serca! Powierzam Ci moje życie. Ty bądź jedynym Panem mojego życia! Tyle chcę Ci powiedzieć... Nie wiem, jak Ci dziękować... Bądź uwielbiony, Panie i Zbawicielu!"

Komentarze