"Strzeż mnie jak źrenicy oka...", czyli o środku Bożego świata...

Ps 17,6-8

"Wzywam Cię, bo Ty mnie wysłuchasz, o Boże!
Nakłoń ku mnie Twe ucho, usłysz moje słowo.
Okaż miłosierdzie Twoje,
Zbawco tych, co się chronią
przed wrogami pod Twoją prawicę.
Strzeż mnie jak źrenicy oka;
w cieniu Twych skrzydeł mnie ukryj."

To piękny "zakątek" Psałterza...
Psalmista...
...woła (do) Boga: Wzywam Cię (...), o Boże!
...prosi Pana: Okaż miłosierdzie Twoje... i chce wejść do Bożych dłoni [Zbawco tych, co się chronią (...) pod Twoją prawicę]...
...błaga Stwórcę: Strzeż mnie jak źrenicy oka; w cieniu (...) mnie ukryj...

W Hebrajsko - polskim Starym Testamencie (tom Pisma, s. 20) źrenica oka, którą Bóg obiecuje chronić, należy do córki (kobiety). Oto (o)środek Bożego świata... Przypomina mi się to, co usłyszała Maryja od Archanioła Gabriela w czasie Zwiastowania: "Duch Święty zstąpi na Ciebie i moc Najwyższego osłoni Cię" (Łk 1,35a)...

Komentarze