"On leczy wszystkie twe niemoce...", czyli o miłosierdziu...

Ps 103,2-3

"Błogosław, duszo moja, Pana,
i nie zapominaj o wszystkich Jego dobrodziejstwach!
On odpuszcza wszystkie twoje winy,
On leczy wszystkie twe niemoce."

Błogosław, duszo moja, Pana, i nie zapominaj o wszystkich Jego dobrodziejstwach! Psalm 103 jest piękną pieśnią ku czci miłosiernego Boga...

On odpuszcza wszystkie twoje winy... Grzech jest nazwany (...) "awon", które (...) zakłada jakieś "skręcenie", "skrzywienie", zboczenie z drogi, winę, "poczucie, że się już nie jest w harmonii z wolą Bożą" (G. Ravasi, Psalmy, część 3, s. 457)...

On leczy wszystkie twe niemoce... Wszystkie cierpienia fizyczne są (...) oznaką naszego powolnego staczania się w stronę zepsucia śmierci. Bóg zatem oddala dół, grób, Szeol, który niczym otchłań jest szeroko rozwarty, aby pochłonąć człowieka (tamże)...

Komentarze

  1. " Bezsilność tak straszna iz Zadná rozpacz nie da się jej przyrównać.cos z przegrania całego życia.Nieodwracalna klęska.Najchętniej bym spal.Noc, która mogłaby trwać dwadzieścia cztery godziny.."(J.Andrzejewski " Miazga")

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...ufam, że bezsilność może być wstępem (początkiem) głębszej wiary..., gdy powiem Bogu: "Panie, ja nie umiem (nie potrafię)..., ale wierzę, że Ty umiesz (potrafisz) uczynić we mnie (ze mnie) cud!"...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. gdyby bog chciał sam uczynilby cud...!!!!

      to nie prawda ze "Wszystkie cierpienia fizyczne są (...) oznaką naszego powolnego staczania się w stronę zepsucia śmierci.".to nie prawda!!!!

      2TM422+++

      Usuń
    3. NIE ZALEZY MI


      2TM422+++

      Usuń
    4. sugeruje ksiądz ze juz nie ma dla mnie ratunku i może mi pomóc tylko cud..???!

      2Tm422+++

      Usuń
    5. "Wszystkie cierpienia fizyczne są (...) oznaką naszego powolnego staczania się w stronę zepsucia śmierci". Chyba jednak tak jest...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    6. chce ksiądz powiedzieć ze choroby sa konsekwencja grzesznego życia..????

      2tm422+++

      Usuń
    7. ...choroby (zło fizyczne) są skutkiem grzechu pierworodnego... Rzecz jasna do śmierci przybliża nas nie zło, które dotyka ciało, ale każdy dzień. Na szczęście śmierć jest przejściem do życia wiecznego z Panem...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    8. ...choroby nie muszą być (i częstokroć nie są) skutkiem grzesznego życia...

      Usuń

Prześlij komentarz