"Nie lękaj się, Jerozolimo...", czyli Izajaszowa Dobra Nowina...

Iz 54,4a.5-14
"Nie lękaj się, Jerozolimo, bo małżonkiem twoim jest twój Stworzyciel, któremu na imię - Pan Zastępów; Odkupicielem twoim - Święty Izraela, nazywają Go Bogiem całej ziemi. Zaiste, jak niewiastę porzuconą i zgnębioną na duchu, wezwał cię Pan. I jakby do porzuconej żony młodości mówi twój Bóg: Na krótką chwilę porzuciłem ciebie, ale z ogromną miłością cię przygarnę. W przystępie gniewu ukryłem przed tobą na krótko swe oblicze, ale w miłości wieczystej nad tobą się ulitowałem, mówi Pan, twój Odkupiciel. Dzieje się ze Mną tak, jak za dni Noego, kiedy przysiągłem, że wody Noego nie spadną już nigdy na ziemię; tak teraz przysięgam, że się nie rozjątrzę na ciebie ani cię gromić nie będę. Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą. O nieszczęśliwa, wichrami smagana, niepocieszona! Oto Ja osadzę twoje kamienie na malachicie i fundamenty twoje na szafirach. Uczynię blanki twych murów z rubinów, bramy twoje z górskiego kryształu, a z drogich kamieni - cały obwód twych murów. Wszyscy twoi synowie będą uczniami Pana, wielka będzie szczęśliwość twych dzieci. Będziesz mocno osadzona na sprawiedliwości. Daleka bądź od trwogi, bo nie masz się czego obawiać, i od przestrachu, bo nie ma on przystępu do ciebie."

Ps 30,2.4-6.11-13
"Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeś
i nie pozwoliłeś mym wrogom naśmiewać się ze mnie.
Panie, mój Boże, z krainy umarłych wywołałeś moją duszę
i ocaliłeś mi życie spośród schodzących do grobu.
Śpiewajcie psalm wszyscy miłujący Pana
i pamiętajcie o Jego świętości.
Gniew Jego bowiem trwa tylko przez chwilę,
a Jego łaska przez całe życie.
Wysłuchaj mnie, Panie, zmiłuj się nade mną.
Panie, bądź moją pomocą.
Zamieniłeś w taniec mój żałobny lament,
Boże mój i Panie, będę Cię sławił na wieki."

Rozdział 54 Księgi Izajasza to wielka karta Starego Testamentu. Każde zdanie jest tu Ewangelią...
1. Nie lękaj się, Jerozolimo (...). Daleka bądź od trwogi, bo nie masz się czego obawiać, i od przestrachu, bo nie ma on przystępu do ciebie... [Bóg ciągle powtarza: "Pokój wam!!! Nie musicie się bać!!!"]
2. ...małżonkiem twoim jest twój Stworzyciel, któremu na imię - Pan Zastępów; Odkupicielem twoim - Święty Izraela... [Bóg jest Bogiem bliskim - chce się z nami zżyć i zaprzyjaźnić]
3. ...jakby do porzuconej żony młodości mówi twój Bóg: Na krótką chwilę porzuciłem ciebie, ale z ogromną miłością cię przygarnę... [Bóg kocha nas nieskończoną MIŁOŚCIĄ]
4. ...w miłości wieczystej nad tobą się ulitowałem, mówi Pan, twój Odkupiciel... [Bóg ciągle jest miłosierny i pochyla się nad biednym ludzkim życiem, aby wziąć to, co nasze, w swoje ręce]
5. Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą... [Bóg kocha nas! Boża MIŁOŚĆ jest niezależna od wszystkiego! Nikt ani nic nie przekreśli niezgłębionej MIŁOŚCI Stwórcy do człowieka! "Któż nas może odłączyć od miłości Chrystusowej?" (Rz 8,35a)]
6. Oto Ja osadzę twoje kamienie na malachicie i fundamenty twoje na szafirach (...). Będziesz mocno osadzona na sprawiedliwości... [Bóg jest Architektem naszego szczęścia]...

W Psalmie 30 modlę się: Śpiewajcie psalm wszyscy miłujący Pana (...). Boże mój i Panie, będę Cię sławił na wieki...!
Amen.

Komentarze

  1. " ...(..) powiedz mi, panie(..) miasto Jeruzalem jest bardzo dalekie?,dalsze niż przypuszczasz i niż możesz to sobie wyobrazić,-odpowiedzisł-dalsze, ale również i bliższe,niz to można zmierzyć czasem i przestrzenia,(..) czy mury i bramy Jerozolimy są rzeczywiście złote ?-spytałem,nie wiem -odpowiedział-nigdy nie widziałem murów i bram Jerozolimy i nigdy ich nie zobaczę..."( J.Andrzejewski "Bramy raju")


    Będziesz mocno osadzona na sprawiedliwości. Daleka bądź od trwogi, bo nie masz się czego obawiać, i od przestrachu, bo nie ma on przystępu do ciebie."..- o kim mowi prorok?? dlaczego tak mowi??


    2tm422+++

    "

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz