"Błogosławiony Pan, Bóg Izraela...", czyli modlitwa uwielbienia...

Łk 1,68-75

"Błogosławiony Pan, Bóg Izraela,
bo lud swój nawiedził i wyzwolił.
I wzbudził dla nas moc zbawczą
w domu swojego sługi Dawida.
Jak zapowiedział od dawna
przez usta swych świętych proroków.
Że nas wybawi od naszych nieprzyjaciół
i z ręki wszystkich, którzy nas nienawidzą.
Że naszym ojcom okaże miłosierdzie
i wspomni na swe święte przymierze.
Na przysięgę, którą złożył
ojcu naszemu, Abrahamowi.
Da nam, że z mocy nieprzyjaciół wyrwani,
służyć Mu będziemy bez trwogi,
w pobożności i sprawiedliwości przed Nim
po wszystkie dni nasze."

1. Zachariasz wielbi Stwórcę. Piękna modlitwa, przez którą mąż Elżbiety wysławia Boga Izraela [Błogosławiony Pan, Bóg Izraela], nawiązuje do dziejów Narodu Wybranego...
2. Dziś i ja wielbię Pana. Modlę się: "Błogosławiony Pan, mój Bóg, bo mnie nawiedził i wyzwolił. I posłał mi moc zbawczą - Jezusa. Błogosławiony Pan, który sprawi, że - wyrwany z mocy nieprzyjaciół - będę Mu służył bez trwogi, po wszystkie moje dni...!

Komentarze