"Jezus przywołał do siebie Dwunastu i zaczął rozsyłać ich...", czyli o tajemnicy chrześcijańskiej tożsamości...

Am 7,12-15
"Amazjasz, kapłan w Betel, rzekł do Amosa: Widzący, idź, uciekaj sobie do ziemi Judy! I tam jedz chleb, i tam prorokuj! A w Betel więcej nie prorokuj, bo jest ono królewską świątynią i królewską budowlą. I odpowiedział Amos Amazjaszowi: Nie jestem ja prorokiem ani nie jestem uczniem proroków, gdyż jestem pasterzem i tym, który nacina sykomory. Od trzody bowiem wziął mnie Pan i rzekł do mnie Pan: Idź, prorokuj do narodu mego, izraelskiego!"

Ps 85,9-14
"Będę słuchał tego, co mówi Pan Bóg:
oto ogłasza pokój ludowi i świętym swoim.
Zaprawdę bliskie jest Jego zbawienie
dla tych, którzy się Go Boją,
i chwała zamieszka w naszej ziemi.
Spotkają się ze sobą łaska i wierność,
ucałują się sprawiedliwość i pokój.
Wierność z ziemi wyrośnie,
a sprawiedliwość spojrzy z nieba.
Pan sam obdarzy szczęściem,
a nasza ziemia wyda swój owoc.
Przed Nim będzie kroczyć sprawiedliwość,
a śladami Jego kroków zbawienie."

Ef 1,3-14
"Niech będzie błogosławiony Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa; który napełnił nas wszelkim błogosławieństwem duchowym na wyżynach niebieskich - w Chrystusie. W Nim bowiem wybrał nas przez założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako przybranych synów przez Jezusa Chrystusa, według postanowienia swej woli, ku chwale majestatu swej łaski, którą obdarzył nas w Umiłowanym. W Nim mamy odkupienie przez Jego krew - odpuszczenie występków, według bogactwa Jego łaski. Szczodrze ją na nas wylał w postaci wszelkiej mądrości i zrozumienia, przez to, że nam oznajmił tajemnicę swej woli według swego postanowienia, które przedtem w Nim powziął dla dokonania pełni czasów, aby wszystko na nowo zjednoczyć w Chrystusie jako Głowie: to, co w niebiosach, i to, co na ziemi. W Nim dostąpiliśmy udziału my również, z góry przeznaczeni zamiarem Tego, który dokonuje wszystkiego zgodnie z zamysłem swej woli po to, byśmy istnieli ku chwale Jego majestatu - my, którzyśmy już przedtem nadzieję złożyli w Chrystusie. W Nim także i wy usłyszeliście słowo prawdy, Dobrą Nowinę o waszym zbawieniu. W Nim również uwierzyliście i zostaliście opatrzeni pieczęcią Ducha Świętego, który był obiecany. On jest zadatkiem naszego dziedzictwa w oczekiwaniu na odkupienie, które nas uczyni własnością [Boga], ku chwale Jego majestatu."

Mk 6,7-13
"Jezus przywołał do siebie Dwunastu i zaczął rozsyłać ich po dwóch. Dał im też władzę nad duchami nieczystymi i przykazał im, żeby nic z sobą nie brali na drogę prócz laski: ani chleba, ani torby, ani pieniędzy w trzosie. Ale idźcie obuci w sandały i nie wdziewajcie dwóch sukien. I mówił do nich: Gdy do jakiego domu wejdziecie, zostańcie tam, aż stamtąd wyjdziecie. Jeśli w jakim miejscu was nie przyjmą i nie będą słuchać, wychodząc stamtąd strząśnijcie proch z nóg waszych na świadectwo dla nich. Oni więc wyszli i wzywali do nawrócenia. Wyrzucali też wiele złych duchów oraz wielu chorych namaszczali olejem i uzdrawiali."

1.Ewangelista św. Marek w zdaniu: Jezus przywołał do siebie Dwunastu i zaczął rozsyłać ich... wyraża tajemnicę chrześcijańskiej tożsamości...
2. Bóg mnie przywołuje do siebie. Przyimek "przy" przywołuje myśl o Przyjaźni - Przymierzu z Bogiem. Św. Paweł pisze, że Bóg wybrał nas (...), abyśmy byli (...) przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako przybranych synów... Od Chrztu Świętego mogę więc przedstawiać się: Paweł Cyz Jezusa (Jezusowy)...
3. Bóg mnie posyła do ludzi. Pan nie zatrzymuje mnie dla siebie. Chce, żebym podzielił się Skarbem, który mi dał - Bożym Życiem - Ewangelią. Chce, żebym ogłaszał: "Nadszedł czas Królestwa Bożego!" Zatem krzyczę: "Bóg jest moim Królem! Pan jest ze mną! Jezus za mnie umarł i dla mnie zmartwychwstał, żebym mógł żyć!" Oto słowo prawdy - Dobra Nowina o zbawieniu... Autor Psalmu ujął to tak: bliskie jest Jego zbawienie (...) i chwała zamieszka w naszej ziemi...
4. Bóg daje mi władzę - MIŁOŚĆ [przykazał im, żeby nic z sobą nie brali na drogę prócz laski], dzięki której moja misja przyniesie błogosławiony owoc. I choć częstokroć - jak prorok Amos - czuję się niegodny Bożego posłania [Nie jestem ja prorokiem ani nie jestem uczniem proroków, gdyż jestem pasterzem i tym, który nacina sykomory], Pan woła: Idź, prorokuj(...)!
5. Dla mnie - oratorianina pięknym przykładem urzeczywistnienia Bożego planu - niesienia Boga ludziom - jest św. Filip Neri. Założyciel Oratorium 21 lipca 2015 roku będzie obchodził pięćsetne urodziny. Filip zwykł był powtarzać swoim przyjaciołom: "Szczęśliwi jesteście, wy - młodzi, ponieważ macie czas, żeby czynić dobro. Dobro i radość są najprostszą drogą do świętości..."

Komentarze

  1. ....." po dwóch....." ....może to ważne... (?)

    2Tm 4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...tak. To ważne. Apostołowie mieli wędrować w dwuosobowych zespołach, żeby mogli być dla siebie wsparciem. Przypominają mi się też Słowa Jezusa: "Gdzie są dwaj (...) zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich" (Mt 18,20)...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz