"Szukam, o Panie, Twojego oblicza..., czyli o twarzy...

Ps 27,7-8

"Usłysz, Panie, głos mój - wołam: zmiłuj się nade mną i wysłuchaj mnie!
O Tobie mówi moje serce: «Szukaj Jego oblicza!» Szukam, o Panie, Twojego oblicza;
swego oblicza nie zakrywaj przede mną, nie odpędzaj z gniewem swojego sługi!
Ty jesteś moją pomocą, więc mnie nie odrzucaj i nie opuszczaj mnie,
Boże, moje Zbawienie!"

Szukanie Oblicza Boga prowadzi do człowieka. I to do ubogiego człowieka. Niedawno papież Franciszek tak powiedział do podopiecznych rzymskiej Caritas: Jakże bardzo bym chciał, by na widok ubogiego, który wchodzi do kościoła, modlące się wspólnoty parafialne klękały ze czcią, jakby to sam Pan przychodził (...). Wy nie jesteście dla nas ciężarem. Jesteście bogactwem, bez którego nadaremne są nasze starania, by odkryć oblicze Pana (...). Jak bardzo bym pragnął, byśmy dotykali Ciała Chrystusa, obecnego w potrzebujących tego miasta...

Komentarze