"...jeżeli masz zamiar służyć Panu, przygotuj swą duszę na doświadczenie!", czyli o drodze służby Panu...

Syr 2,1-7

"Synu, jeżeli masz zamiar służyć Panu, przygotuj swą duszę na doświadczenie!
Zachowaj spokój serca i bądź cierpliwy, a nie trać równowagi w czasie utrapienia!
Przylgnij do Niego, a nie odstępuj, abyś był wywyższony w twoim dniu ostatnim.
Przyjmij wszystko, co przyjdzie na ciebie, a w zmiennych losach utrapienia bądź wytrzymały!
Bo w ogniu doświadcza się złoto, a ludzi miłych Bogu - w piecu utrapienia.
Bądź Mu wierny, a On zajmie się tobą, prostuj swe drogi i Jemu zaufaj!
Którzy boicie się Pana, oczekujcie Jego zmiłowania, nie zbaczajcie z drogi, abyście nie upadli."

Rozdział 2 Księgi Syracha to dla mnie jedna z najpiękniejszych kart MĄDROŚCI Starego Testamentu.

Chcę służyć Bogu.
Pan zapewnia mnie, że droga nie będzie łatwa [przygotuj swą duszę na doświadczenie!].
Co jest mi potrzebne?
spokój serca
cierpliwość [bądź cierpliwy] w czasie utrapienia!
trwała więź [Przylgnij do Niego, a nie odstępuj]
heroiczna wierność [Przyjmij wszystko, co przyjdzie na ciebie, bądź wytrzymały! (...) Bądź Mu wierny]
ciągłe nawracanie się [prostuj swe drogi]
bezgraniczna ufność [Jemu zaufaj!]
bojaźń Boża [Którzy boicie się Pana, oczekujcie Jego zmiłowania]
Bóg obiecuje, że choć życie będzie pełne sprawdzianów i zmagań [w ogniu doświadcza się złoto, a ludzi miłych Bogu - w piecu utrapienia], nie zostawi mnie samego [On zajmie się tobą]...

...jeżeli masz zamiar służyć Panu, przygotuj swą duszę na doświadczenie!
On zajmie się tobą...
 Jemu zaufaj!

Komentarze

  1. "... jeżeli masz zamiar służyć Panu, przygotuj swą duszę na doświadczenie ! (...) nie trać równowagi w czasie utrapienia ! Przylgnij do Niego (...) Przyjmij wszystko (...) On zajmie się tobą (...) Jemu zaufaj !" :)
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lb 6,24-26 +++

    OdpowiedzUsuń
  2. Prowadź mnie, Światło

    Prowadź mnie, Światło, swą błogą opieką,
    Światło odwieczne!
    Noc mroczna(!!) , dom mój tak bardzo daleko(!!!),
    Więc Ty mnie prowadź.
    Nie proszę rajów odległych widoku,
    Starczy promyczek dla jednego kroku.

    Nie zawsze tak się modliłem jak teraz,
    (...) .


    Tyś zawsze trwało, gdym przez głuchą ciemność,
    Przez bór, pustynię
    Błąkał się dumny. O, czuwaj nade mną,
    Aż mrok przeminie(!!!!) ,
    Aż świt odsłoni te drogie postaci,
    Którem ukochał niegdyś, którem stracił (!!!!!!!!!).


    Kardynał Newman

    2TM4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz