"...gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę...", czyli o miłości...

Rt 1,16-18

"Odpowiedziała Rut: «Nie nalegaj na mnie, abym opuściła ciebie i abym odeszła od ciebie, gdyż:
gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę,
gdzie ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam,
twój naród będzie moim narodem,
a twój Bóg będzie moim Bogiem.
Gdzie ty umrzesz, tam ja umrę
i tam będę pogrzebana.
Niech mi Pan to uczyni
i tamto dorzuci,
jeśli coś innego niż śmierć
oddzieli mnie od ciebie!»
Noemi widząc, że Rut uporczywie obstaje przy tym, aby iść z nią, przestała mówić do niej o tym."

Rut (synowa) wyznaje miłość Noemi (teściowej): gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę, gdzie ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam... W wyznaniu Rut zawiera się obietnica wierności aż do śmierci [Gdzie ty umrzesz, tam ja umrę i tam będę pogrzebana]... To jeden z najpiękniejszych biblijnych fragmentów o miłości człowieka do człowieka...
...

Komentarze

  1. ... :) o miłości można bez końca....
    cudownie ,gdy jest...
    jeszcze cudowniej, gdy jest wzajemna..
    ale najdoskonalsza ,to taka ,która nie tęskni za wzajemnością....
    niczego dla siebie nie chce...

    ks.Jan Twardowski, tak mało

    jest miłość
    za nic
    nie chce listów
    spotkań
    cielęciny bez kości
    piernika
    ani form wyklepanych
    jelenie przy spotkaniu kłaniają się rogami
    ani głosu w telefonie
    -zapnij palto żeby nie zatkało
    tak mało potrzeba tak mało

    jest wielka miłość
    uczyła święta babcia
    pozostaję jej wierny
    miłość za Bóg zapłać

    ( z tomiku nie przyszedłem pana nawracać,s.369)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłość "najdoskonalsza ,to taka, która nie tęskni za wzajemnością..." - nie zgadzam się.
      Dziękuję za ciepły liryk ks. Twardowskiego.
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. Tak sobie pomyślałam w kontekście tego, co Ksiądz napisał, że Pan Bóg pragnie wzajemności

      Usuń

Prześlij komentarz