"...gdzie jest Duch Pański - tam wolność...", czyli o Drodze z Duchem Świętym...

2 Kor 3,17-18

"Pan zaś jest Duchem, a gdzie jest Duch Pański - tam wolność. My wszyscy z odsłoniętą twarzą wpatrujemy się w jasność Pańską jakby w zwierciadle; za sprawą Ducha Pańskiego, coraz bardziej jaśniejąc, upodabniamy się do Jego obrazu."

Chrześcijaństwo to...
a. wolność, która spełnia się w miłości - dzięki Duchowi Świętemu mogę wybrać i kochać Boga [Pan zaś jest Duchem, a gdzie jest Duch Pański - tam wolność]...
b. miłość, która przepełnia ludzkie serce cieszące się wolnością - dzięki Duchowi MIŁOŚCI mogę odpowiedzieć na MIŁOŚĆ Boga [Pan zaś jest Duchem, a gdzie jest Duch Pański - tam wolność]...
c. kontemplacja Oblicza Pana - dzięki Duchowi Jezusa mogę ciągle widzieć Boga [My wszyscy z odsłoniętą twarzą wpatrujemy się w jasność Pańską]...
d. droga przebóstwienia - dzięki Duchowi Bożemu mogę stawać się coraz bardziej podobny do Jezusa [za sprawą Ducha Pańskiego, coraz bardziej jaśniejąc, upodabniamy się do Jego obrazu]...

Komentarze

  1. A gdzie Go nie ma,tam niewola,więzienie własnego ja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio słuchałam konferencji które mnie bardzo przekonują (dostępne tutaj: http://www.przyjacielemm.pl/index.php/nagrania/audycje-on-line) i tam było powiedziane, że są dwa rodzaje ja: ja fałszywe które rzeczywiście jest więzieniem, ale że od kontaktu z ja prawdziwym zaczyna się życie wewnętrzne...

      Usuń
    2. Niech Pan pozwala nam odkrywać prawdziwe "ja", byśmy zawsze kosztowali pełni wolności w MIŁOŚCI! Przyjdź, DUCHU MIŁOŚCI!
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz