"Mądrość zbudowała sobie dom...", czyli o świątyni MĄDROŚCI...

Prz 9,1-9

"Mądrość zbudowała sobie dom i wyciosała siedem kolumn,
nabiła zwierząt, namieszała wina i stół zastawiła.
Służące wysłała, by wołały z wyżynnych miejsc miasta:
«Prostaczek niech do mnie tu przyjdzie». Do tego, komu brak mądrości, mówiła:
«Chodźcie, nasyćcie się moim chlebem, pijcie wino, które zmieszałam.
Odrzućcie głupotę i żyjcie, chodźcie drogą rozwagi!
Kto poucza szydercę, ściąga na siebie wzgardę, strofując nieprawego, sam sobie szkodzi.
Nie strofuj szydercy, by cię nie znienawidził, strofuj mądrego, a będzie cię kochał.
Ucz mądrego, a stanie się mędrszy, oświeć mądrego, a zwiększy swą wiedzę."


Mądrość...
1. ...zbudowała sobie dom... Bóg chce zamieszkać w moim sercu... Słowo wcielone stało się Ciałem i rozbiło namiot wśród nas (por. J 1,14) - Jezus - zaproszony do życia - staje się Właścicielem i Gospodarzem mojego domu...
2. ...i wyciosała siedem kolumn... Otrzymuję z Nieba Ducha Świętego, który przychodzi w siedmiu Darach - MĄDROŚCI, Rozumu, Rady, Umiejętności, Męstwa, Pobożności i Bojaźni Bożej...
3. ...nabiła zwierząt, namieszała wina i stół zastawiła. (...) mówiła: Chodźcie, nasyćcie się moim chlebem, pijcie wino, które zmieszałam... W Eucharystii Jezus daje mi swoje Ciało i swoją Krew - jest moim Pokarmem i Napojem...

Komentarze

  1. "....Ty, któryś z serca mego czynił lutnię drżącą,
    Z dźwięków zbudował kościół z miłością gorącą,
    Zabierz z tej lutni strunę, która drży nad wszystkie,
    I oczy oczom oddaj, usta ustom czyste."
    (J.Liebert "Modlitwa")

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...w sercu słychać Bożą muzykę.
      Bóg jest Arcymistrzem, który gra na czułych strunach duszy...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz