"...lampą jest nakaz, a światłem Prawo...", czyli o znaczeniu SŁOWA w życiu...

Prz 6,20-23

"Strzeż, synu, nakazów ojca, nie gardź nauką matki,
w sercu je wyryj na zawsze i zawieś sobie na szyi!
Gdy idziesz, niech one cię wiodą, czuwają nad tobą, gdy zaśniesz; gdy budzisz się - mówią do ciebie: bo lampą jest nakaz, a światłem Prawo, drogą do życia - upomnienie, nagana."

Słowa od Pana są blisko mnie... Są we mnie ["Słowo to bowiem jest bardzo blisko ciebie: w twych ustach i w twoim sercu, byś je mógł wypełnić" (Pwt 30,14)]... Ciągle mnie prowadzą [one cię wiodą]... Strzegą od zła [czuwają nad tobą]... Oświetlają drogę [lampą jest nakaz, a światłem Prawo]... Sprowadzają z drogi śmierci i rodzą do Życia [drogą do życia - upomnienie]...

Komentarze

  1. (Ps 119,105)
    "Twoje słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce"

    (Mdr 18,3-4)
    "Dałeś przed nami słup ognisty jako przewodnika na nieznanej drodze przez których świat miał otrzymać niezniszczalne światło Prawa"

    +++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mdr 18,3-4... Piękna wizja... SŁOWO jako niebiański słup, który ciągle oświetla naszą ziemską drogę...
      Lb 6,24-26
      +++

      Usuń
  2. ... są słowa i SŁOWA..
    ..te pierwsze potrafią boleśnie ranić, a nawet powoli zabijać.
    .. te drugie niosą ratunek.wybawienie.pomoc.zwycięstwo.
    "... Ja go wybawię, bo przylgnął do Mnie; osłonię go..'(!!) '(Ps91,14)

    przytulając do piersi Twoje SŁOWO czuję ciepło i bicie Twego serca.
    podnoszę się.
    każde Twoje SŁOWO jest dla mnie promykiem światła...
    rozświetla mrok.
    pragnę aby moje serce zawsze biło w rytmie Twego SŁOWA.
    Twoje SŁOWO uczy mnie przyjmować i oswajać słowa....

    https://www.youtube.com/watch?v=ZqmyvHULCAA

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz