"Uwolnij się, uczyń to, synu...", czyli wołanie o mądrość w słowach...

Prz 6,1-5

"Gdy za bliźniego ręczyłeś, mój synu,
gdy za obcego ręką świadczyłeś -
słowami swych ust się związałeś,
mową warg własnych jesteś schwytany.
Uwolnij się, uczyń to, synu,
boś dostał się w ręce bliźniego:
idź, biegnij i na bliźniego nalegaj;
oczom swym zamknąć się nie daj,
powiekom nie dozwól odpocząć;
jak gazela wyrwij się z ręki,
jak ptaszek z potrzasku ptasznika."

Gdy za bliźniego ręczyłeś, mój synu, (...) mową warg własnych jesteś schwytany. Uwolnij się, uczyń to, synu... G. Ravasi pisze: ręczyć za kogoś drugiego jest rzeczą bardzo ryzykowną, więc nauczyciel stanowczo odradza uczniowi takie postępowanie, nakłaniając go, by się jak najszybciej uwolnił od takich zobowiązań (Biblia dla każdego, t. VI, s. 10)...

Komentarze

  1. " Kochać oznacza wystawiać się na ryzyko." (C.S.Lewis "Cztery miłości")

    ..Uwolnij się.... :

    Panie, gdy sądzę,
    że moje serce po brzegi wypełnione jest miłością,
    i gdy zauważam w chwili uczciwości,
    że kocham siebie w osobie kochanej,
    uwolnij mnie od samej siebie.

    Panie, gdy wydaje mi się,
    że dałam wszystko to, co mam do dania
    i gdy zauważam w chwili uczciwości,
    że to ja otrzymuję,
    uwolnij mnie od samej siebie.

    Panie, gdy uwierzyłam,
    że jestem biedna,
    i gdy zauważam w chwili uczciwości,
    że bogata jestem w pychę i zazdrość,
    uwolnij mnie od samej siebie.

    Panie, gdy królestwa tego świata
    uznaję fałszywie
    za Królestwo niebieskie,
    spraw, bym znajdowała szczęście i pociechę
    jedynie w Tobie."


    ...idz,biegnij.... :

    "Pomóż mi rozsiewać Twoją woń, o Jezu.
    Wszędzie tam, dokąd pójdę,
    napełnij moją duszę
    Twoim Duchem i Twoim życiem.
    Stań się Panem mojego istnienia
    w sposób tak całkowity,
    by całe moje życie
    promieniowało Twoim życiem.
    Aby każda dusza, do której się zbliżam,
    mogła odczuwać Twoją obecność
    we mnie.
    Aby patrząc na mnie, nie widziała mnie,
    ale Ciebie we mnie.
    Pozostań we mnie.
    Dzięki temu będę jaśnieć Twoim blaskiem
    i będę mogła stać się światłem dla innych."


    ..oczom swym zamknąć się nie daj... :

    "Panie, otwórz nasze oczy,
    abyśmy w naszych braciach i siostrach
    Ciebie rozpoznali.

    Panie, otwórz nasze uszy,
    abyśmy usłyszeli plącz i wołanie głodnych,
    zmarzniętych, przerażonych
    i zgnębionych.

    Panie, otwórz nasze serca,
    abyśmy potrafili kochać siebie
    tak jak Ty nas kochasz.

    O Boże, daj nam, proszę,
    dar z wszystkich, jakie znamy, najcenniejszy:
    serce przepełnione miłością do Chrystusa.
    Amen."
    ( Modlitwy Matki Teresy )

    2Tm4,22+++



    OdpowiedzUsuń
  2. "Du bist mein Ziel,
    Meine Leidenschaft.
    Du bist mein Weg.
    Du bist meine Kraft,
    Und ich suche Dich,
    Lauf auf Dich zu,
    Lass alles hinter mir.
    Du bist hier
    Du bist mein Ziel."

    http://www.youtube.com/watch?v=fnsIg4jm5u8&feature=share

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Bóg zapłać. Język niemiecki jest wykwintny:)
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz