"Kto słucha mnie - osiągnie spokój...", czyli o owocach mądrości...

Prz 1,24-33

"«Ponieważ prosiłam, lecz wyście nie dbali,
rękę podałam, a nikt nie zważał,
gardziliście każdą mą radą,
nie chcieliście moich upomnień:
więc i ja waszą klęskę wyszydzę,
zadrwię sobie z waszej bojaźni,
gdy bojaźń nadciągnie jak burza,
a wasza zagłada jak wicher,
gdy spotka was ucisk i boleść.
Wtedy będą mnie prosić - lecz ja nie odpowiem,
i szukać - lecz mnie nie znajdą,
gdyż wiedzy nienawidzili,
gardzili bojaźnią Pańską,
nie poszli za mymi radami,
zlekceważyli moje napomnienie;
spożyją owoce swej drogi,
nasycą się swymi radami;
odstępstwo prostaków uśmierci ich,
bezmyślność niemądrych ich zgubi.
Kto słucha mnie - osiągnie spokój,
wytchnienie - bez obawy nieszczęścia
»."

1. Ponieważ prosiłam, lecz wyście nie dbali, rękę podałam, a nikt nie zważał, (...) więc i ja waszą klęskę wyszydzę, zadrwię sobie z waszej bojaźni... "Bóg nie dozwoli z siebie szydzić" (Ga 6,8a)...

2. Wtedy będą mnie prosić - lecz ja nie odpowiem, i szukać - lecz mnie nie znajdą, gdyż wiedzy nienawidzili... Oto nadejdą dni - wyrocznia Pana Boga - gdy ześlę głód na ziemię, nie głód chleba ani pragnienie wody, lecz głód słuchania słów Pańskich. Wtedy błąkać się będą od morza do morza,
z północy na wschód będą krążyli, by znaleźć słowo Pańskie, lecz go nie znajdą (Am 8,11-12)...

3. ...spożyją owoce swej drogi, odstępstwo prostaków uśmierci ich, bezmyślność niemądrych ich zgubi... "przez co kto grzeszy, przez to ponosi karę" (Mdr 11,16b)...

4. Kto słucha mnie - osiągnie spokój, wytchnienie - bez obawy nieszczęścia... Albowiem tak mówi Pan Bóg, Święty Izraela: W nawróceniu i spokoju jest wasze ocalenie, w ciszy i ufności leży wasza siła. Ale wyście tego nie chcieli!" (Iz 3015)...

Komentarze

  1. „Znajomość przykazań Pańskich jest nauką życia, a ci, którzy czynią, co Mu się podoba, zbierają owoce drzewa nieśmiertelności.” (Syr19,9)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...na Księgę Mądrości Syracha pewnie przyjdzie czas...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz