"Czcij Pana...", czyli o darze od i dla Pana...

Prz 3,7-10

"Nie bądź mądrym we własnych oczach, Boga się bój, zła unikaj:
to ciału zapewni zdrowie, a pokrzepienie twym kościom.
Czcij Pana [ofiarą] z twego mienia i pierwocinami całego dochodu, a twoje spichrze napełnią się zbożem i tłocznie przeleją się moszczem."

Oto zbawienne dary:
1. Nie bądź mądrym we własnych oczach...
2. Boga się bój...
3. ...zła unikaj...
4. Czcij Pana [ofiarą] z twego mienia...

Rozumiem to tak: Bóg daje mi...
1. ...swoją mądrość, która jest światłem z Nieba. Niestety często to, co mądre w oczach Bożych, zdaje się być niemądre dla świata - logika Boga nie przystaje do logiki świata ["Niechaj się nikt nie łudzi! Jeśli ktoś spośród was mniema, że jest mądry na tym świecie, niech się stanie głupim, by posiadł mądrość. Mądrość bowiem tego świata jest głupstwem u Boga" (1 Kor 3,18-19a)]...
2. ...swoją bojaźń, która chroni mnie przed grzechem...
3. ...udział w swoim widzeniu świata, co rodzi we mnie przekonanie, że zło jest niegodne wyboru...
4. ...udział w swojej przestrzeni miłości, dzięki której mogę przyjąć łaskę i zarazem uwielbić Pana... 

Komentarze

  1. .... :) troszeczkę się Ksiadz dzisiaj zagalopował...
    chyba,że to zamierzone...(?)
    (pominął Ksiądz werset 7i8)

    :) 2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ...dziękuję :). Już wprowadziłem korektę.
    2 Tm 4,22 +++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz