"Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem...", czyli o powołaniu chrześcijanina...

1. Ez 33,7-9
"To mówi Pan: Ciebie, o synu człowieczy, wyznaczyłem na stróża domu Izraela po to, byś słysząc z mych ust napomnienia przestrzegał ich w moim imieniu. Jeśli do występnego powiem: Występny musi umrzeć - a ty nic nie mówisz, by występnego sprowadzić z jego drogi - to on umrze z powodu swej przewiny, ale odpowiedzialnością za jego śmierć obarczę ciebie. Jeśli jednak ostrzegłeś występnego, by odstąpił od swojej drogi i zawrócił, on jednak nie odstępuje od swojej drogi, to on umrze z własnej winy, ty zaś ocaliłeś swoją duszę."

2. Ps 95,1-2.6-9
"Przyjdźcie, radośnie śpiewajmy Panu,
wznośmy okrzyki ku chwale Opoki naszego zbawienia,
stańmy przed obliczem Jego z uwielbieniem,
radośnie śpiewajmy Mu pieśni.
Przyjdźcie, uwielbiajmy Go padając na twarze,
zegnijmy kolana przed Panem, który nas stworzył.
Albowiem On jest naszym Bogiem,
a my ludem Jego pastwiska i owcami w Jego ręku.
Obyście dzisiaj usłyszeli głos Jego:
„Niech nie twardnieją wasze serca jak w Meriba,
jak na pustyni w dniu Massa,
gdzie mnie kusili wasi ojcowie,
doświadczali mnie, choć widzieli moje dzieła”."

3. Rz 13,8-10
"Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo. Albowiem przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie pożądaj, i wszystkie inne - streszczają się w tym nakazie: Miłuj bliźniego swego jak siebie samego. Miłość nie wyrządza zła bliźniemu. Przeto miłość jest doskonałym wypełnieniem Prawa."

4. Mt 18,15-20
"Jezus powiedział do swoich uczniów: Gdy brat twój zgrzeszy [przeciw tobie], idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli cię usłucha, pozyskasz swego brata. Jeśli zaś nie usłucha, weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch, żeby na słowie dwóch albo trzech świadków oparła się cała sprawa. Jeśli i tych nie usłucha, donieś Kościołowi! A jeśli nawet Kościoła nie usłucha, niech ci będzie jak poganin i celnik! Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co zwiążecie na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążecie na ziemi, będzie rozwiązane w niebie. Dalej, zaprawdę, powiadam wam: Jeśli dwaj z was na ziemi zgodnie o coś prosić będą, to wszystkiego użyczy im mój Ojciec, który jest w niebie. Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich."

1. To mówi Pan: Ciebie, o synu człowieczy, wyznaczyłem na stróża domu... Gdy brat twój zgrzeszy [przeciw tobie], idź i upomnij go w cztery oczy. (...) weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch. (...) donieś Kościołowi! Człowiek Boży (chrześcijanin) to ktoś powołany do zachowywania (przechowywania) Słowa Bożego...
Moją odpowiedzią na to, co Pan powiedział (objawił), jest odpowiedzialność, która rodzi się w moim sercu wobec ludzi (sióstr i braci), którzy grzeszą wobec mnie - przeciwko mnie lub w mojej obecności.

2. Przyjdźcie (...), śpiewajmy Panu, wznośmy okrzyki (...), radośnie śpiewajmy Mu pieśni. Przyjdźcie, uwielbiajmy Go (...). Albowiem On jest naszym Bogiem, a my ludem Jego pastwiska i owcami w Jego ręku... Człowiek Boży (chrześcijanin) to ktoś powołany do radości i uwielbienia Boga...
Bóg jest moim Bogiem! Jakież to cudowne!

3. Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo (...). miłość jest doskonałym wypełnieniem Prawa... Człowiek Boży (chrześcijanin) to ktoś powołany do MIŁOŚCI Boga i człowieka...
Prawo MIŁOŚCI to spiritus movens mojego życia.

4. Jeśli dwaj z was na ziemi zgodnie o coś prosić będą, to wszystkiego użyczy im mój Ojciec, który jest w niebie. Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich...
Człowiek Boży (chrześcijanin) to ktoś powołany do wielkiej modlitwy zdolnej wpłynąć na życie ludzi (świata)...
Modlitwa wstawiennicza staje się moim powołaniem. Proszę Cię Ojcze, w Imię Jezusa Chrystusa, który jest w samym środku naszego świata...! 

Komentarze

  1. 1.Zaklinam cię wobec Boga i Chrystusa Jezusa, który będzie sądził żywych i umarłych, i na Jego pojawienie się, i na Jego królestwo: głoś naukę, nastawaj w porę, nie w porę, /w razie potrzeby/ wykaż błąd, poucz, podnieś na duchu z całą cierpliwością, ilekroć nauczasz. Przyjdzie bowiem chwila, kiedy zdrowej nauki nie będą znosili, ale według własnych pożądań - ponieważ ich uszy świerzbią - będą sobie mnożyli nauczycieli. Będą się odwracali od słuchania prawdy, a obrócą się ku zmyślonym opowiadaniom. Ty zaś czuwaj we wszystkim, znoś trudy, wykonaj dzieło ewangelisty, spełnij swe posługiwanie!” (2 Tm 4,1-5)

    2.Przyjde..
    Zaspiewam...
    Wzniose...
    Uwielbie...

    3." Miłość nie wyrządza zła bliźniemu."...- Milosc,to zdolnosc do ofiary ......

    4." Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich... "...- mocno wierze,ze jestes zawsze...nawet wtedy,gdy obok nie ma nikogo..gdy wolam Cie w samotnosci ...
    ... samotnosc staje sie moim powolaniem...
    ...ofiará ,jaká pragné poniesc,dla DOBRA potrzebujácych.
    ...Prosze Cie Boze,Ojcze,w Imie Twego Umilowanego Syna ,niech moja mala ofiara wyblaga wielkie dary dla tych ,ktorych kocham...!

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ...tak teraz sobie pomyślałam ,że fajnie by było stworzyć takie miejsce ,gdzie każdy potrzebujący mógłby "zostawić "swoją intencję a reszta wspierałaby go modlitwą...to czasem takie ważne...mieć wsparcie i samemu być wsparciem.. takie potrzebne...
    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...wszystkich, którzy chcą prosić o modlitwę, zapewniam o pamięci...
      ...co do miejsca, to najlepiej pisać i przedstawiać swoje intencje w komentarzach...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz