"O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz!"

I. Iz 56,1.6-7
"Tak mówi Pan: Zachowujcie prawo i przestrzegajcie sprawiedliwości, bo moje zbawienie już wnet nadejdzie i moja sprawiedliwość ma się objawić. Błogosławiony człowiek, który tak czyni, i syn człowieczy, który się stosuje do tego: czuwając, by nie pogwałcić szabatu, i pilnując swej ręki, by się nie dopuściła żadnego zła. Niechże cudzoziemiec, który się przyłączył do Pana, nie mówi tak: Z pewnością Pan wykluczy mnie ze swego ludu. Rzezaniec także niechaj nie mówi: Oto ja jestem uschłym drzewem. Tak bowiem mówi Pan: Rzezańcom, którzy przestrzegają moich szabatów i opowiadają się za tym, co Mi się podoba, oraz trzymają się mocno mego przymierza, dam miejsce w moim domu i w moich murach oraz imię lepsze od synów i córek, dam im imię wieczyste i niezniszczalne. Cudzoziemców zaś, którzy się przyłączyli do Pana, ażeby Mu służyć i ażeby miłować imię Pana i zostać Jego sługami - wszystkich zachowujących szabat bez pogwałcenia go i trzymających się mocno mojego przymierza, przyprowadzę na moją Świętą Górę i rozweselę w moim domu modlitwy. Całopalenia ich oraz ofiary będą przyjęte na moim ołtarzu, bo dom mój będzie nazwany domem modlitwy dla wszystkich narodów."

II. Ps 67,2-3.5.8
"Niech Bóg się zmiłuje nad nami i nam błogosławi,
niech nam ukaże pogodne oblicze.
Aby na ziemi znano Jego drogę,
Jego zbawienie wśród wszystkich narodów.
Niech się narody cieszą i weselą,
bo rządzisz ludami sprawiedliwie
i kierujesz narodami na ziemi.
Niechaj nam Bóg błogosławi,
niech się Go boją wszystkie krańce ziemi."

III. Rz 11,13-15.29-32
"Do was, pogan, mówię: Będąc apostołem pogan, przez cały czas chlubię się posługiwaniem swoim w tej nadziei, że może pobudzę do współzawodnictwa swoich rodaków i przynajmniej niektórych z nich doprowadzę do zbawienia. Bo jeżeli ich odrzucenie przyniosło światu pojednanie, to czymże będzie ich przyjęcie, jeżeli nie powstaniem ze śmierci do życia? Bo dary łaski i wezwanie Boże są nieodwołalne. Podobnie bowiem jak wy niegdyś byliście nieposłuszni Bogu, teraz zaś z powodu ich nieposłuszeństwa dostąpiliście miłosierdzia, tak i oni stali się teraz nieposłuszni z powodu okazanego wam miłosierdzia, aby i sami mogli dostąpić miłosierdzia. Albowiem Bóg poddał wszystkich nieposłuszeństwu, aby wszystkim okazać swe miłosierdzie."

IV. Mt 15,21-28
"Jezus podążył w stronę Tyru i Sydonu. A oto kobieta kananejska, wyszedłszy z tamtych okolic, wołała: Ulituj się nade mną, Panie, Synu Dawida! Moja córka jest ciężko dręczona przez złego ducha. Lecz On nie odezwał się do niej ani słowem. Na to podeszli Jego uczniowie i prosili Go: Odpraw ją, bo krzyczy za nami! Lecz On odpowiedział: Jestem posłany tylko do owiec, które poginęły z domu Izraela. A ona przyszła, upadła przed Nim i prosiła: Panie, dopomóż mi! On jednak odparł: Niedobrze jest zabrać chleb dzieciom a rzucić psom. A ona odrzekła: Tak, Panie, lecz i szczenięta jedzą z okruszyn, które spadają ze stołów ich panów. Wtedy Jezus jej odpowiedział: O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz! Od tej chwili jej córka została uzdrowiona."

Komentarze

  1. "O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz!"

    ...nie potrafię niczego uprosić u Boga..
    nie potrafię się modlic..
    nie potrafię modlić się z wiarą..z wiarą ,że stanie się to o co proszę...
    ufam Bogu..
    ufam Jego woli..
    boję się prosić i narzucać moją wole..
    jak się modlić skutecznie??
    jak się modlić kiedy ze wszystkich sił pragnę chyba czegoś innego niż sam Bóg...
    jak wierzyć że Bóg spełni moje prośby ?
    jak uwierzyć ?
    jak?
    jak mocno wierzyć,że Bóg wysłucha moich modlitw i jednocześnie z pokorą wypowiadać "bądź wola Twoja" ??
    ...wierzę ustami, wierzę rozumem ale sercem nie potrafie tak do końca uwierzyć ,że Bóg mnie wysłucha...
    nie potrafie..
    i tym samym nie potrafię pomóc tym których kocham..
    nie potrafię się modlić...(!!)
    nie potrafie uwierzyć..
    brak mi wiary..
    jak prosić,jak się modliś,żeby nie obrażać Boga..zaufać Jego woli,zdac się na Jego wole a jednocześnie uwierzyć że stanie się to o co proszę w modlitwie..???

    Boże proszę wysłuchaj mnie mimo braku wiary...
    dopomóż..
    przywróć nam go..(..)
    dopomóż mi...Ty wiesz...Ty wszystko wiesz..
    Panie,dopomóż mi..!!!
    Dopomóż mi.....


    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. 1."Błogosławiony człowiek.."
    2."Bóg (..) nam błogosławi.."
    3."Bo dary łaski i wezwanie Boże są nieodwołalne.."
    4." Tak, Panie..."
    ...zrozumiałam,że wszystko co mnie w życiu spotyka jest BŁOGOSŁAWIEŃSTWEM..
    czasem nawet milczenie nim bywa...

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz