"Z całego serca wołam: wysłuchaj mię, Panie..."

Ps 119,145-152

Kof (XIX)
"Z całego serca wołam: wysłuchaj mię, Panie, chcę zachować Twoje ustawy.
Wołam do Ciebie - wybaw mię, a będę strzegł Twych napomnień.
Przychodzę o świcie i błagam; pokładam ufność w Twoich słowach.
Moje oczy się budzą przed nocnymi strażami, aby rozważać Twą mowę.
Usłysz mój głos, o Panie, w swojej łaskawości i daj mi życie zgodne z Twym wyrokiem.
Zbliżają się niegodziwi moi prześladowcy: dalecy oni od Prawa Twojego.
Jesteś blisko, o Panie, i wszystkie Twoje przykazania są prawdą.
Od dawna wiem z Twoich upomnień, że ustaliłeś je na wieki."

Z całego serca człowiek modli się:
...wołam: wysłuchaj mię, Panie. (...) wybaw mię! ("Boże, proszę Cię!")
...błagam... ("Boże, błagam Cię!")
...pokładam ufność w Twoich słowach! (Boże, ufam Tobie!")
Moje oczy się budzą (...), aby rozważać Twą mowę! (Boże, słucham Cię") 
Usłysz mój głos, o Panie, w swojej łaskawości! (Boże, wierzę, że mnie słuchasz!")
...daj mi życie zgodne z Twym wyrokiem! ("Boże, obdarz mnie!")
Jesteś blisko, o Panie! ("Boże, wielbię Cię!")...

Komentarze