"Wykonuję prawo i sprawiedliwość..."

Ps 119,121-128

Ain (XVI)
"Wykonuję prawo i sprawiedliwość:
nie wydawaj mię moim ciemięzcom!
Chroń swego sługę dla [jego] dobra,
aby nie uciskali mię zuchwalcy.
Moje oczy ustają wypatrując Twojej pomocy
i sprawiedliwej Twej mowy.
Postąp ze sługą swoim według swej łaskawości
i naucz mnie Twoich ustaw!
Jestem Twoim sługą, daj mi zrozumienie,
bym poznał Twoje napomnienia.
Dla Pana czas już jest działać:
pogwałcili Twoje Prawo.
Przeto miłuję Twoje przykazania
bardziej niż złoto, niż złoto najczystsze.
Dlatego kieruję się wszystkimi Twoimi postanowieniami
i nienawidzę wszelkiej drogi fałszu."

22 maja 1999 roku z rąk Ks. Bpa Wiktora Skworca przyjąłem Święcenia Kapłańskie... Dlatego 22 maja to dla mnie zawsze wielki dzień!
Dziękuję Ci, Jezu Chryste, mój Panie i jedyny Najwyższy Arcykapłanie, za to, co wtedy się zDARzyło! Za namaszczenie świętym olejem i modlitwę konsekracyjną, i za to, że włączyłeś mnie w Twoje jedyne Kapłaństwo!

Dziś modlę się: "Panie! Jestem Twoim sługą (...). Wykonuję prawo i sprawiedliwość. (...) miłuję Twoje przykazania bardziej niż złoto, niż złoto najczystsze... Proszę Cię, Panie! Chroń swego sługę dla [jego] dobra (...). Moje oczy ustają wypatrując Twojej pomocy (...). Postąp ze sługą swoim według swej łaskawości i naucz mnie Twoich ustaw! (...) daj mi zrozumienie, bym poznał Twoje napomnienia... Panie, czas już jest działać...

Komentarze