'Ustaje moja dusza [dążąc] ku Twemu zbawieniu..."

Ps 119,81-88

Kaf (XI)
"Ustaje moja dusza [dążąc] ku Twemu zbawieniu;
pokładam ufność w Twoim słowie.
Ustają moje oczy [spoglądając] ku Twemu słowu:
kiedyż mnie pocieszysz?
Bo chociaż jestem jak bukłak wśród dymu,
nie zapomniałem Twych ustaw.
Ile dni słudze Twojemu zostaje?
Kiedy wykonasz
wyrok na prześladowcach?
Doły wykopali na mnie zuchwalcy,
którzy nie postępują według Twego Prawa.
Wszystkie przykazania Twoje są wierne;
gdy kłamstwem mnie prześladują - pomóż mi!
Niemalże pokonaliby mnie na ziemi;
ja zaś nie porzuciłem Twoich postanowień.
Według swej łaski zapewnij mi życie,
ja zaś chcę przestrzegać napomnień ust Twoich."

Jedenasta część (Kaf) Psalmu 119 to opis dramatu człowieka, który zmaga się ze swoja słabością i ze złem (nieprzyjacielem) [Ustaje moja dusza [dążąc] ku Twemu zbawieniu (...) Ustają moje oczy [spoglądając] ku Twemu słowu (...). Doły wykopali na mnie zuchwalcy. (...) kłamstwem mnie prześladują (...). Niemalże pokonaliby mnie na ziemi]. Jednak Psalmista woła: pokładam ufność w Twoim słowie. (...) nie zapomniałem Twych ustaw. (...) nie porzuciłem Twoich postanowień... W obliczu złych mocy arcy-dzielny człowiek, wierzący w moc SŁOWA, modli się do Boga: pomóż mi!

Komentarze

  1. ..kiedy przychodzą chwile słabości i droga wydaje się być zbyt trudna: 'spoglądam ku Twemu Słowu.."-..spoglądać (PATRZEĆ) na SŁOWO.. czy to nie zadziwiające?
    ....
    kiedy nie mam już sił żeby isc...
    nie mam sil żeby się modlic..wystarczy ze patrze..wypatruje Twego Słowa.
    Twej pomocy i pociechy.
    ..i pocieszasz mnie..i boje się mniej..
    i chociaż :
    "Doły wykopali na mnie "-ale Ty jesteś moją DROGĄ...
    "gdy kłamstwem mnie prześladują "-Ty jesteś moją PRAWDĄ..
    " zapewnij mi życie"-boTy jesteś moim ŻYCIEM..

    a ja "zwolennikiem Drogi",której zaufałam...(Dz9,2. Dz 19,23)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ..."spoglądać (...) na SŁOWO". Bardzo mi się podoba to zdanie (zawołanie)... Bo pokazuje, że SŁOWO to KTOŚ! Za każdym SŁOWEM kryje się BÓG!
    2 Tm 4,22
    Lb 6,24-26
    +++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz