"Twoje słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce..."

Ps 119,105-112

Nun (XIV)
"Twoje słowo jest lampą dla moich stóp
i światłem na mojej ścieżce.

Przysiągłem i postanawiam
przestrzegać Twoich sprawiedliwych wyroków.
Panie, jestem bardzo udręczony,
zachowaj mnie przy życiu według Twego słowa.
Przyjmij, o Panie, ofiary ust moich
i naucz mię Twoich wyroków.
Moje życie jest w ciągłym niebezpieczeństwie,
lecz Prawa Twego nie zapominam.
Występni zastawili na mnie sidła,
lecz nie zboczyłem od Twoich postanowień.
Napomnienia Twoje są moim dziedzictwem na wieki,
bo są radością mojego serca.
Serce swoje nakłaniam,
by wypełniać Twoje ustawy
na wieki, na zawsze."

Twoje słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce... To zdanie pięknie ujmuje rolę SŁOWA BOGA - Pismo Święte oświetla ciemność (noc) życia i wiary...
Przysiągłem i postanawiam przestrzegać Twoich sprawiedliwych wyroków... W życiu duchowym cenny jest radykalizm. Można przysiąc Bogu, że SŁOWO postawimy nad słowa...
Panie, jestem bardzo udręczony, zachowaj mnie przy życiu według Twego słowa (...). Moje życie jest w ciągłym niebezpieczeństwie... Jest w Psalmie 119 wątek wielkiego cierpienia i duchowej walki człowieka. W nieszczęściu (męce i trwodze) Autor woła: Panie, ocal mnie, abym (prze)żył! Daj mi życie według Twego słowa..."
Napomnienia Twoje są moim dziedzictwem na wieki... SŁOWO jest wspaniałym DAREM z Nieba... To prezent na każdy dzień!
Serce swoje nakłaniam, by wypełniać Twoje ustawy na wieki, na zawsze... SŁOWO jest źródłem życiowych decyzji i wyborów... Na każdy dzień!

Komentarze