"Słowo Twe, Panie, trwa na wieki, niezmienne jak niebiosa..."

Ps 119,89-96

Lamed (XII)
"Słowo Twe, Panie, trwa na wieki, niezmienne jak niebiosa.
Wierność Twoja [trwa] z pokolenia na pokolenie; umocniłeś ziemię, i trwa.
Wszystko trwa do dziś według Twoich wyroków, bo wszystkie rzeczy Ci służą.
Gdyby Twoje Prawo nie było moją rozkoszą, byłbym już zginął w mej nędzy.
Nie zapomnę na wieki Twoich postanowień, bo przez nie dałeś mi życie.
Należę do Ciebie - wybaw mię, bo badam Twe postanowienia.
Czyhają na mnie grzesznicy, żeby mnie zgubić; ja przestrzegam Twoich napomnień.
Zobaczyłem, że wszelka doskonałość ma granice: Twoje przykazanie sięga bardzo daleko."

Słowo Twe, Panie, trwa na wieki, niezmienne jak niebiosa... Dla mnie pewność, że JEST BÓG (SŁOWO) - MIŁOŚĆ, to źródło wielkiej radości...
Wierność Twoja [trwa] z pokolenia na pokolenie... BÓG - MIŁOŚĆ jest wierny sobie i nigdy nie przestanie nas kochać...
Wszystko trwa do dziś według Twoich wyroków... Bóg w swojej Opatrzności opiekuje się nami i kieruje światem...
Nie zapomnę na wieki Twoich postanowień (...). Należę do Ciebie... Naszą odpowiedzią na SŁOWO - MIŁOŚĆ jest wdzięczna pamięć o Bogu oraz przekonanie o przynależności do Stwórcy...
Zobaczyłem, że wszelka doskonałość ma granice: Twoje przykazanie sięga bardzo daleko... Droga (do) świętości to kroczenie ku nieskończonej MIŁOŚCI...

Komentarze

  1. " Gdyby Twoje Prawo nie było moją rozkoszą.."-...nie miałabym celu...
    ...


    Pawlikowska-Jasnorzewska Maria - Zanurzcie mnie w niego
    Zanurzcie mnie w niego
    jakby różę w dzbanek
    po oczy,
    po czoło,
    po snop włosa jasnego, -
    niech mnie opłynie wkoło,
    niech się przeze mnie toczy
    jak woda całująca
    Oceanu Wielkiego.
    Niech zginie noc, poranek,
    blask księżyca czy słońca,
    lecz nich On we mnie wnika
    jak skrzypcowa muzyka -
    gdy do serca mi dotrze,
    będę tym, co najsłodsze,
    Nim.

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz