"O Panie, jesteś sprawiedliwy..."

Ps 119,137-144

Sade (XVIII)
"O Panie, jesteś sprawiedliwy
i wyrok Twój jest słuszny.
Swoje postanowienia dałeś sprawiedliwie
i z pełną wiernością.
Gorliwość mię pożera,
bo moi przeciwnicy zapominają o Twoich słowach.
W ogniu wypróbowana jest Twoja mowa
i sługa Twój ją miłuje.
Ja jestem mały i wzgardzony:
nie zapominam o Twych postanowieniach.
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość,
a Prawo Twoje jest prawdą.
Spadły na mnie strapienia i ucisk,
rozkoszą moją są Twoje przykazania.
Sprawiedliwość Twoich napomnień trwa na wieki:
daj mi zrozumienie, abym żył."

W wersji oryginalnej czytamy (modlimy się):
"O Panie, jesteś sprawiedliwy i prawe są Twoje sądy.
Zarządziłeś sprawiedliwość, Twoje świadectwa i wielką wierność.
Położyłeś koniec mojej zazdrości, ponieważ zapomnieli o Twoich Słowach moi wrogowie.
Wypróbowana bardziej Twoja mowa i Twój sługa ją kocha.
Jestem mały i wzgardzony, Twoich reguł nie zapomniałem.
Twoja sprawiedliwość sprawiedliwa na wieki i Twoje prawo prawdą.
Ucisk i męka znalazły mnie, Twoje przykazania moimi rozkoszami.
Sprawiedliwość Twoich świadectw na wieki, daj mi zrozumienie, i obym żył".

Komentarze