"Naucz mnie, Panie, drogi Twoich ustaw..."

Ps 119,33-40

He (V)
"Naucz mnie, Panie,
drogi Twoich ustaw
,
bym strzegł ich aż do końca.
Pouczaj mnie, bym Prawa Twego przestrzegał,
a zachowywał je całym sercem.
Prowadź mię ścieżką Twoich przykazań,
bo ja się nimi raduję.
Nakłoń me serce do Twoich napomnień,
a nie do zysku!
Odwróć me oczy,
niech na marność nie patrzą;
przez swoje słowo udziel mi życia!
Spełnij dla sługi Twego swoją obietnicę,
daną bojącym się Ciebie.
Odwróć moją hańbę,
która mnie trwoży,
bo Twoje wyroki są pełne dobroci.
Oto pożądam Twoich postanowień:
według Twej sprawiedliwości zapewnij mi życie!"

Naucz mnie, Panie, drogi Twoich ustaw (...). Pouczaj mnie (...). Nakłoń me serce do Twoich napomnień... Boże, bądź dla nas Nauczycielem...
Prowadź mię ścieżką Twoich przykazań... Boże, bądź dla nas Pasterzem... 
...przez swoje słowo udziel mi życia! (...) według Twej sprawiedliwości zapewnij mi życie! Boże, bądź dla nas Życiem...
Spełnij dla sługi Twego swoją obietnicę... Boże, bądź Panem naszych dziejów...

Komentarze