"Jakże miłuję Prawo Twoje..."

Ps 119,97-104

Mem (XIII)
"Jakże miłuję Prawo Twoje:
przez cały dzień nad nim rozmyślam.
Twoje przykazanie uczyniło mnie mędrszym od moich wrogów,
bo jest ono moim na wieki.
Jestem roztropniejszy od wszystkich, którzy mnie uczą,
bo rozmyślam o Twoich napomnieniach.
Jestem roztropniejszy od starców,
bo zachowuję Twoje postanowienia.
Powstrzymuję nogi od wszelkiej złej ścieżki,
aby słów Twoich przestrzegać.
Nie odstępuję od Twoich wyroków,
albowiem Ty mnie pouczasz.
Jak słodka jest dla mego podniebienia Twoja mowa:
ponad miód dla ust moich.
Z Twoich przykazań czerpię roztropność,
dlatego nienawidzę
wszelkiej ścieżki nieprawej."

Jakże miłuję Prawo Twoje... Autor nie po raz pierwszy posługuje się hebrajskim słowem ahabti, by wyrazić swoją miłość do SŁOWA...
...przez cały dzień nad nim rozmyślam... W łacińskiej wersji to zdanie brzmi: Tota die meditatio mea est, co dosłownie oznacza: "W ciągu całego dnia medytacja jest moja". Zatem Psalmista woła: "Cały dzień upływa mi na najważniejszej czynności - medytacji"...
Twoje przykazanie uczyniło mnie mędrszym (...). Jestem roztropniejszy od wszystkich... Medytacja (modlitwa SŁOWEM) daje nam mądrość...
Jak słodka jest dla mego podniebienia Twoja mowa: ponad miód dla ust moich... SŁOWO smakuje wybornie. Ojcowie Kościoła z upodobaniem odnosili się do Psalmu 119, by wyrazić prawdę, że SŁOWO BOGA można ciągle przeżuwać (ruminatio)...

Komentarze

  1. " Twoje przykazanie uczyniło mnie mędrszym ...
    (..)Jestem roztropniejszy od wszystkich...
    (..)Jestem roztropniejszy od starców..
    (..)rozmyślam...
    (..)zachowuję....
    (..)powstrzymuję..
    (..)nie odstępuje..
    (..) słodka jest (..) Twoja mowa:
    ponad miód dla ust moich...
    (...) nienawidzę
    wszelkiej ścieżki nieprawej."

    ...ktoś mógłby powiedzieć ,że autor jest w fazie manii.....
    ...
    ...wiem ,że za chwilę zawoła :
    " Panie,jestem bardzo udręczony,
    zachowaj mnie przy życiu..." (Ps 119,107).
    Więc skąd dziś ta siła?
    Z wiary ? Z ufności ? A może to pycha ??

    Autor nie jest w fazie manii.....(!!)
    Jest zakochany..Rozkochany w swoim Bogu (SŁOWIE).
    ..od Niego czerpie i dla Niego walczy...
    ..upada i powstaje..
    ..nie ma dnia bez walki...
    nawet jeśli mówie "Tak", to w sercu zawsze trwa walka...
    ...i często kończę jak Piotr...
    ..przestraszony,wylekniony ,tchórzliwy Piotr....

    "Tyle wiemy o sobie,
    ile nas sprawdzono."
    (W.Szymborska "Minuta ciszy po Ludwice Wawrzyńskiej")

    .... a ten piękny utwór dedykuje sobie..największemu tchórzowi, "pseudo wierzącemu "smutasowi...

    http://www.youtube.com/watch?v=3tOZvDO1iSk

    2Tm 4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Tak. "Autor nie jest w fazie manii...". Autor jest człowiekiem, który każdego dnia podejmuje heroiczną walkę...
      2 Tm 4,22
      Lb 6,24-26
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz