"Aniołowi Kościoła w Filadelfii napisz: (...) Trzymaj, co masz..."

Ap 3,7-13

"Aniołowi Kościoła w Filadelfii napisz:
To mówi Święty, Prawdomówny,
Ten, co ma klucz Dawida,
Ten, co otwiera, a nikt nie zamknie,
i Ten, co zamyka, a nikt nie otwiera.
Znam twoje czyny.
Oto postawiłem jako dar przed tobą drzwi otwarte,
których nikt nie może zamknąć,
bo ty chociaż moc masz znikomą,
zachowałeś moje słowo
i nie zaparłeś się mego imienia.
Oto Ja ci daję [ludzi] z synagogi szatana,
spośród tych, którzy mówią o sobie, że są Żydami -
a nie są nimi, lecz kłamią.
Oto sprawię, iż przyjdą i padną na twarz przed twymi stopami,
a poznają, że Ja cię umiłowałem.
Skoro zachowałeś nakaz mojej wytrwałości
i Ja cię zachowam od próby,
która ma nadejść na cały obszar zamieszkany,
by wypróbować mieszkańców ziemi.
Przyjdę niebawem:
Trzymaj, co masz,
by nikt twego wieńca nie zabrał!
Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego
i już nie wyjdzie na zewnątrz.
I na nim imię Boga mojego napiszę
i imię miasta Boga mojego,
Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga,
i moje nowe imię.
Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów."

Aniołowi Kościoła w Filadelfii napisz:
Oto postawiłem jako dar przed tobą drzwi otwarte, których nikt nie może zamknąć, bo ty chociaż moc masz znikomą, zachowałeś moje słowo i nie zaparłeś się mego imienia... Otwarte drzwi to perspektywa nadziei, horyzont wieczności, dobro dane nam przez Boga, którego nawet najbardziej złośliwy demon nie może nas pozbawić... Możemy widzieć otwarte drzwi i kierować się w stronę Boga. Droga życia w nadziei i zdążania do Nieba dokonuje się dzięki zachowywaniu Słowa Bożego i świadectwu wierności Panu...
Trzymaj, co masz, by nikt twego wieńca nie zabrał! Potrzebny jest radykalizm (słowo to pochodzi od łacińskiego radix, co oznacza "korzeń", zatem radykalizm to zakorzenienie się w Bogu) i walka, by nie odejść od Pana...
I na nim imię Boga mojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię... Chrześcijanin to człowiek, który jest namaszczony Imieniem Boga. To Imię nie jest nazwą, lecz Osobą, Miłością, Dziełem, Przestrzenią Życia...

Komentarze

  1. "Trzymaj,co masz...."

    O serce me
    uczyń Panie
    Namiotem Przymierza
    Zamieszkacie w nim
    razem: Ty i nie znane mi
    tylko Tobie
    moje?
    ja.
    (T.Żukowski "Namiot").

    Przestrzeń mojego życia,to głębia mojego serca...jedynie tam naprawdę żyje...jedynie tam jestem kochana...
    Jedynie tam naprawdę MAM....(!)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz