"A gdy otworzył pieczęć siódmą, zapanowała w niebie cisza jakby na pół godziny..."

Ap 8,1-5

"A gdy otworzył pieczęć siódmą,
zapanowała w niebie cisza jakby na pół godziny.

I ujrzałem siedmiu aniołów,
którzy stoją przed Bogiem, a dano im siedem trąb.
I przyszedł inny anioł,
i stanął przy ołtarzu, mając złote naczynie na żar,
i dano mu wiele kadzideł,
aby dał je w ofierze
jako modlitwy wszystkich świętych,
na złoty ołtarz, który jest przed tronem.
I wzniósł się dym kadzideł,
jako modlitwy świętych,
z ręki anioła przed Bogiem.
Anioł zaś wziął naczynie na żar,
napełnił je ogniem z ołtarza
i zrzucił na ziemię,
a nastąpiły gromy, głosy, błyskawice, trzęsienie ziemi."

Baranek łamie ostatnią siódmą pieczęć [otworzył pieczęć siódmą]. A gdy to się stało, zapanowała w niebie cisza jakby na pół godziny... Ravasi pisze: W niebie nagle zapada magiczne, nadrealne milczenie, znak wielkiego przerażenia, lecz także pełnej zdumienia kontemplacji (...). Dziwna jest informacja chronologiczna mówiąca o półgodzinie, krótkim, niedoskonałym i ograniczonym odcinku czasu. Wybitny znawca Apokalipsy Charles Brutsch zauważa, iż "podobnie jak w przypadku wszystkich spotykanych w księdze cząstek czasu, pół godziny jest symptomem pewnego kryzysu, który nadaje temu milczeniu przerażający charakter" (Apokalipsa, s. 73). Pojawiają się aniołowie z trąbami [ujrzałem siedmiu aniołów, którzy stoją przed Bogiem, a dano im siedem trąb] oraz anioł, który stanął przy ołtarzu, mając złote naczynie na żar, i dano mu wiele kadzideł, aby dał je w ofierze
jako modlitwy wszystkich świętych, na złoty ołtarz, który jest przed tronem... Dym z kadzidła oznacza modlitwy ludzi...

Komentarze

  1. ...gdyby mi zostało tylko pół godziny..ostatnie pół godziny życia...
    czego byłoby mi najbardziej żal....??
    ....że tak mało przytulałam moje dzieci..
    ...ze tak mało czasu miałam dla nich..
    ...że tak rzadko mówiłam im,że je kocham...

    ...muszę się spieszyć...

    https://www.youtube.com/watch?v=_ak9rTRuEJg

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz