"[Ja] prezbiter - do Wybranej Pani..."

2 J 1-4
[Ja] prezbiter -
do Wybranej Pani i do jej dzieci,

które miłuję w prawdzie,
i nie tylko ja sam,
ale także wszyscy, którzy znają prawdę,
[a miłuję] ze względu na prawdę,
jaka w nas trwa
i pozostanie z nami na wieki.
Łaska, miłosierdzie i pokój Boga Ojca i Jezusa
Chrystusa, Syna Ojca,
[niech] będą z nami w prawdzie i miłości!
Ucieszyłem się bardzo,
że znalazłem wśród twych dzieci takie,
które postępują według prawdy,
zgodnie z przykazaniem,
jakie otrzymaliśmy od Ojca."

[Ja] prezbiter - do Wybranej Pani i do jej dzieci, które miłuję w prawdzie - tak zagadkowo zaczyna się Drugi List św. Jana. Autor zwraca się do jednej ze wspólnot Kościoła. G. Ravasi wyraża przypuszczenie, że ukochany uczeń Pana adresuje List do Kościoła przypominającego wielodzietną matkę (Biblia dla każdego. Nowy Testament, s. 338). Autor pozdrawia: Łaska, miłosierdzie i pokój Boga Ojca i Jezusa Chrystusa, Syna Ojca, [niech] będą z nami w prawdzie i miłości!

Komentarze

  1. ...rzeczywiście zaczyna się zagadkowo .... ale skoro Kościół uznaje,że autor zwraca się do jednej ze wspólnot Kościoła...widocznie tak jest.. :)
    Na pewno tak jest :)
    Nie chcę siać herezji... :)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz