"Dzieci moje, piszę wam to dlatego, żebyście nie grzeszyli..."

1J 2,1-2

"Dzieci moje, piszę wam to dlatego,
żebyście nie grzeszyli.

Jeśliby nawet kto zgrzeszył,
mamy Rzecznika wobec Ojca -
Jezusa Chrystusa sprawiedliwego.

On bowiem jest ofiarą przebłagalną
za nasze grzechy,
i nie tylko nasze,
lecz również za grzechy całego świata.
"

Dzieci moje, piszę wam to dlatego, żebyście nie grzeszyli... Młody Jan słuchał Serca Pana. Zatem wiedział, że grzech zawsze rani MIŁOŚĆ i jest źródłem nieskończonego cierpienia Boga. Dlatego prosi: "Dzieci, zróbcie wszystko, by nie ranić Serca Pana!"

Jeśliby nawet kto zgrzeszył, mamy Rzecznika wobec Ojca - Jezusa Chrystusa sprawiedliwego... Jeżeli jednak zdarzy się grzech, mamy Rzecznika! W oryginale pojawia się słowo Parakletos, co tłumaczymy "Pocieszyciel", "Orędownik". Paraklet to imię, którym Jezus nazywał Ducha Świętego (zob. J 16,7). Jezus jest Parakletem... Przywołany - zawsze przychodzi... Czytałem, że grecki zwrot Ego eimi ("JA JESTEM"), który pojawiał się w ustach Pana (zob. J 8,24.58; 13,19), można tłumaczyć "JA PRZYCHODZĘ"...

On bowiem jest ofiarą przebłagalną za nasze grzechy, i nie tylko nasze, lecz również za grzechy całego świata... Słowo hilasmos oznacza święty Dar, którym Syn przeprosił Ojca za grzechy wszystkich ludzi...   

Komentarze

  1. "....Dla Jego bolesnej męki miej miłosierdzie dla nas i świata całego.."Co to znaczy? Znaczy to,ze człowiek wkracza w wewnętrzne życie Trójcy Świętej ,by podsunąć przed oczy Boga widok ukrzyżowanego Syna.Mówi: dla Jego bolesnej męki miej miłosierdzie.... . Dlaczego nad nami? Dlatego,bo cierpiał za nas.Popatrz , Boże, na nas poprzez Niego.." (T.Ponikło, Józef Tischner myślenie według miłości Ostatnie słowa, str.299-300)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz