"Wytrwajcie..."

J 15,9-11

"Jezus powiedział do swoich uczniów: Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna."

Pan prosi...
Wytrwajcie! Słyszę: "Proszę, żebyście ze Mną byli... Na zawsze... Nie odchodźcie, bo potrzebuję was... Nie oddalajcie się ode Mnie... Nawet na krok... Zostańcie... Żyjcie ze Mną... Zamieszkajcie na stałe w Mojej ziemi - w miejscu, gdzie jestem"...
...w miłości mojej! Słyszę: "W przestrzeni łaski... W przyjaźni... W komunii... Bądźcie wierni Przymierzu ze Mną"...

Pan wyjaśnia...
Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości... 

Komentarze

  1. Jezus prosi o wytrwanie w Jego miłości. W czym się będzie przejawiało to wytrwanie w Jego miłości? Jezus odpowiada: "Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania..."- czyli zachowywać Jego słowo, wierzyć, że to słowo się spełnia. Chrystus wskazał na dwa przykazania: "Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą. Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych." (Mk 12,29nn) oraz: "Przykazanie nowe11 daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie. Po tym wszyscy poznają, żeście uczniami moimi, jeśli będziecie się wzajemnie miłowali." (J 13,34n). A więc nie tylko kochać bliźnich aż do dnia swojej śmierci, ale kochać ich pomimo tego, że miłość do nich może ściągnąć na mnie śmierć, tak jak Miłość Jezusa do każdego człowieka doprowadziła Go na krzyż. Tak mamy kochać. I tylko tak kochając trwam w Miłości Jezusa. Tylko wierząc Jego słowu zawartemu w Piśmie Świętym trwam w Jego Miłości. Jeśli tak nie kocham, jeśli nie wierzę Słowu, jeśli bez przerwy wątpię, że Jego Słowo działa, nie trwam w Jego Miłości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eowina - nie wierze że nigdy nie miałaś chwili (okresu) zwątpienia.... sorki ale w ta bajeczkę Twoja "usłaną" Twoja wypowiedzią nie uwierzę ! ....

      Usuń
  2. Ja nie wytrwałam ! .... Oddaliłam sie tak daleko jak Bóg oddalił się ode mnie ....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz