"Wy będziecie się smucić, ale smutek wasz zamieni się w radość..."

J 16,16-20

"Jezus powiedział do swoich uczniów: Jeszcze chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie. Wówczas niektórzy z Jego uczniów mówili między sobą: Co to znaczy, co nam mówi: Chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie; oraz: Idę do Ojca? Powiedzieli więc: Co znaczy ta chwila, o której mówi? Nie rozumiemy tego, co mówi. Jezus poznał, że chcieli Go pytać, i rzekł do nich: Pytacie się jeden drugiego o to, że powiedziałem: Chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie? Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Wy będziecie płakać i zawodzić, a świat się będzie weselił. Wy będziecie się smucić, ale smutek wasz zamieni się w radość."

Jezus wspomina o chwili: Jeszcze chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie... W greckim oryginale mamy słówko mikron, co oznacza baaaaardzooooo mało. Apostołowie pytali: Co znaczy ta chwila, o której mówi? Zatem co oznacza to "baaaaardzooooo mało"? Primo: Pan chce powiedzieć, że wszystko się zmienia (jest względne), ale Miłość (obecność) Boża jest stała i wierna... I MIŁOŚĆ (obecność) Stwórcy sprawi, że czas smutku i udręki skończy się. Bóg zawsze zwycięża - zły przegrywa! Cudownie krzepią Słowa Pana: smutek wasz zamieni się w radość... Secundo: "bardzo mało" oznacza czas między śmiercią a zmartwychwstaniem Jezusa. Gargano pisze: Werset 16 stwierdza: "Jeszcze chwila, a nie będziecie Mnie widzieć, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie"...

cdn

Komentarze

  1. powiadanie pt. "O jętce jednodniówce i dębie"


    Pewnego ciepłego popołudnia w tanecznym locie okrążała koronę starego dębu jętka jednodniówka. Promieniowało z niej szczęście i radość. Po jakimś czasie chciała odpocząć na zielonym liściu.



    Wtedy odezwał się dąb: - Biedne maleństwo! Twoje życie trwa tylko jeden dzień. Jak to krótko! Jakie to smutne! -Smutne? - odparła mała muszka - Dlaczego? Wszystko takie lekkie, takie ciepłe i piękne, i ja jestem w pełni szczęśliwa. - Ale to tylko jeden dzień, a potem koniec - mówił melancholijnie dąb - staruszek. - Co znaczy "koniec"? - zapytała jętka - czy ciebie też potem nie będzie? - O, nie! Ja żyję tysiące takich dni jak twoje - wyznał z dumą król drzew - a dni moje są długie jak pory roku. To coś tak bardzo długiego, że ty w ogóle nie potrafisz sobie tego wyobrazić. - Nie rozumiem cię - ciągnęła jednodniówka - ty masz tysiące moich dni, ale ja mam tysiące chwil, w których jestem radosna i szczęśliwa. Czyż z twoją śmiercią umiera całe piękno tego świata? - Nie - odpowiedziało drzewo - świat z pewnością będzie istniał dalej: o wiele dłużej, niż ja to potrafię sobie wyobrazić. - W takim razie mamy tyle samo, tylko, że różnie liczymy - podsumowała jętka jednodniówka i ruszyła znowu w kurs.


    "Nikt Wam nie odbierze Waszej radości."(!!)
    (Św.Augustyn)


    http://www.youtube.com/watch?v=PsIy-L4jsfk

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bóg zapłać" za opowiastki i Michała Bajora
      2Tm4,22
      +++

      Usuń
  2. „Wy będziecie płakać i zawodzić, a świat się będzie weselił. Wy będziecie się smucić, ale smutek wasz zamieni się w radość."

    Chrystus nie obiecuje, że tu na ziemi będzie nam zawsze łatwo i przyjemnie, że z naszymi poglądami wszyscy wokół będą się zgadzać i im przyklaskiwać… Jezus w swoim Słowie utwierdza mnie dziś w przekonaniu, które towarzyszy mi od pewnego czasu: chrześcijanin musi być gotowy na trudy, zmaganie się z krytyką i dyskryminacją za opowiadanie się za wartościami zgodnymi z wyznawaną wiarą… Nie jest to łatwe, niejednokrotnie może być źródłem smutku i zniechęcenia. Ale Chrystus obiecał: „…smutek wasz zamieni się w radość” (!!!) I, co ważne, mam przeczucie, że Chrystus nie mówi tylko o Radości, jaka będzie udziałem Wiernych Mu po śmierci… Bo już życie tu na ziemi, w zgodzie z Jego przykazaniami i naturalnym prawem jest, pomimo nieuniknionych trudności, źródłem PRAWDZIWEGO Szczęścia i Radości!! I za tą Radość Bogu niech będą dzięki!! :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. "...Zatem co oznacza to "baaaaardzooooo mało"? .."-..co znaczy ta chwila?-..Chwila to całe nasze życie..(!!!)
    Chwila,to TERAZ..(!)
    Chwilą jest czas radości..
    Chwila, to czas naszego smutku..
    Chwilą jest czekanie..
    Nasza wiara i nadzieja każą nam czekać...Pan Jezus każe nam czekać..Jakby wiedział o czymś,czego my jeszcze nie wiemy.... :).
    Na takie spotkanie warto czekać...
    ..Na radość spotkania z NIM,warto czekać caaaaałeeeee życie-bo to tylko CHWILKA... "baaaaardzooooo mało" ..:):) a smutek nasz zamieni się w radość.. :) :)..

    2tM4,22+++ :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz