"...wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia...", czyli zapowiedź drogi Królestwa...

J 15,18-21

"Jezus powiedział do swoich uczniów: Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie pierwej znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi. Pamiętajcie na słowo, które do was powiedziałem: Sługa nie jest większy od swego pana. Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować. Jeżeli moje słowo zachowali, to i wasze będą zachowywać. Ale to wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia, bo nie znają Tego, który Mnie posłał."

Jest świat, w którym Bóg jest Panem - Królestwo, w którym dzieje się dobro, najwyższą wartością jest MIŁOŚĆ, a Jezus - zaproszony do ludzkiej codzienności - służy nam i robi wszystko, żebyśmy byli szczęśliwi. Wybór Jezusa jako Zbawcy i Pana oraz Królestwa Bożego jako przestrzeni życiowej to najważniejsza decyzja w życiu. Pan zapewnia nas: Ja was wybrałem sobie ze świata..., co oznacza nie tyle, że Bóg oczekuje, iż zostawimy to, co materialne i widzialne, ale raczej to, że ustawimy Pana w centrum życia i uznamy, że jest Początkiem (punktem Alfa) i Końcem (punktem Omega) ziemskiej drogi [por. Ap 21,6]. Pan chce być największym Skarbem, któremu będziemy gotowi podporządkować (poddać) wszystko... Jezus zapowiada, że skutkiem wejścia w przestrzeń Króla - MIŁOŚCI jest nienawiść (ze strony) świata: Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie pierwej znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, (...) dlatego was świat nienawidzi... W dalszym ciągu mowy Pan przypomina to, co powiedział w Wieczerniku tuż po obmyciu apostołom nóg: Pamiętajcie: Sługa nie jest większy od swego pana... Wtedy wzruszeni przyjaciele usłyszeli także: "...ani wysłannik od tego, który go posłał. Wiedząc to będziecie błogosławieni, gdy według tego będziecie postępować" (J 13,16-17). Zatem szczęście płynie ze świadomości, że pokorna służba ludziom - siostrom i braciom, którą symbolizuje umywanie nóg, jest warunkiem twórczego udziału w Królestwie Bożym. Jest to zarazem najdoskonalsze naśladowanie Pana Jezusa. Zbawiciel dodaje: wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia... Chrześcijanin to człowiek działający w Imię Jezusa... Jeżeli więc czynimy to, co Pan, urzeczywistniamy Jezusowe dzieło (Jeszua = Zbawienie)... To wielka godność i przywilej, ale również źródło cierpienia [Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować]...

Komentarze

  1. POŻEGNANIE ....

    Po wczorajszych komentarzach Eowiny podjęłam decyzje o zaprzestaniu pisania na tym blogu… skoro nie będę pisała to całkowicie przestaję też „być”na blogu….:( Bo obecność tylko jako czytajaca to nie dla mnie…. Już kiedyś o tym myślałam ale po tym co wczoraj napisała Eowina nie mogę razem z Eowiną pisac na jednym blogu… na blogu Zuch Boży…. Albo Eowina albo ja – pozostawiam Tobie Eowino możliwość pisania na tym blogu!!!!...

    Dziękuję za Wszystko Księdzu oraz osobom które pisały pod ksywkami :saskiserwis. Benita, Anonimowa , Anonimowa…. - będzie mi Was na pewno brakować!...

    Eowina możesz podskakiwac , cieszyć się z tego że mnie już tutaj nie będzie!.... na przryszłośc zanim napiszesz komentarz to zastanów się nad tym co piszesz! Czytają ten blog rożne osoby , z różna przeszłością, z różnymi rozterkami , z różnorakimi przykrymi wydarzeniami itp. …jesteś za bardzo zapatrzona w siebie i mogę śmiało stwierdzić iż POTRAFISZ RANIĆ I TO DO BÓLU!.... To co napisąłaś wczoraj …. …… ach szkoda nawet pisac … Bo Ty przecież wiesz najlepiej !!! … W każdym razie ja odsuwam się w kąt a Tobie pozostawiam możliwość pisania na blogu zuch bozy …. Twoje chrescijaństwo wg Ciebie nie jest letnie – jak to podkreśliłas kiedyś …. Oby to Twoje zapatrzenie w siebie nie zasłoniło Ci Twojego wnętrza…..

    OdpowiedzUsuń
  2. "..Skoro sie wszyscy tu gromadzimy,
    strzeżmy się tego,co nas rozdziela..." (!!!!!)

    "Pan chce być naszym największym Skarbem..
    Pan zapewnia nas: Ja was wybrałem sobie ze świata....." :)





    http://www.youtube.com/watch?v=46gbJaoYVjU

    :) 2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz