"Ja jestem światłością świata..."

J 8,12-20

"A oto znów przemówił do nich Jezus tymi słowami: «Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia». Rzekli do Niego faryzeusze: «Ty sam o sobie wydajesz świadectwo. Świadectwo Twoje nie jest prawdziwe». W odpowiedzi rzekł do nich Jezus: «Nawet jeżeli Ja sam o sobie wydaję świadectwo, świadectwo moje jest prawdziwe, bo wiem skąd przyszedłem i dokąd idę. Wy zaś nie wiecie, ani skąd przychodzę, ani dokąd idę. Wy wydajecie sąd według zasad tylko ludzkich. Ja nie sądzę nikogo. A jeśli nawet będę sądził, to sąd mój jest prawdziwy, ponieważ Ja nie jestem sam, lecz Ja i Ten, który Mnie posłał. Także w waszym Prawie jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest prawdziwe. Oto Ja sam wydaję świadectwo o sobie samym oraz świadczy o Mnie Ojciec, który Mnie posłał». Na to powiedzieli Mu: «Gdzie jest Twój Ojciec?» Jezus odpowiedział: «Nie znacie ani Mnie, ani Ojca mego. Gdybyście Mnie poznali, poznalibyście i Ojca mego». Słowa te wypowiedział przy skarbcu, kiedy uczył w świątyni. Mimo to nikt Go nie pojmał, gdyż godzina Jego jeszcze nie nadeszła"

Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia... Jest tylko jedno źródło światła, które nigdy nie przestanie świecić... To nasz Pan Jezus Chrystus. Dlatego św. Jan w Prologu Ewangelii pisze: "światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła" (J 1,5). Światło(ść) jest Życiem ["życie było światłością ludzi" (J 1,4b)]. Ale rodacy Pana nie przyjęli ani Światła, ani Życia... W rozmowie z faryzeuszami i uczonymi w Piśmie Jezus ciągle odwoływał się do swojej niepowtarzalnej więzi z Ojcem [Ja nie jestem sam, lecz Ja i Ten, który Mnie posłał (...). Oto Ja sam wydaję świadectwo o sobie samym oraz świadczy o Mnie Ojciec, który Mnie posłał]. Ale autorytety religijne Izraela były zamknięte na Słowo (i przekonywanie) Pana...

Komentarze

  1. "..Bo miłe mi światło,jakie daje z siebie człowiek.Nie trzeba mi opasłej świecy.Tylko płomieniem mierzy się jej wartość..."
    (Antoine de Saint-Exupery Twierdza)


    ...Światło oświeca,płomień ogrzewa.. :)
    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz