"...w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca..."

(na 8 listopada)

Łk 15,1-10

"Zbliżali się do Jezusa wszyscy celnicy i grzesznicy, aby Go słuchać. Na to szemrali faryzeusze i uczeni w Piśmie. Ten przyjmuje grzeszników i jada z nimi. Opowiedział im wtedy następującą przypowieść: Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? A gdy ją znajdzie, bierze z radością na ramiona i wraca do domu; sprasza przyjaciół i sąsiadów i mówi im: Cieszcie się ze mną, bo znalazłem owcę, która mi zginęła. Powiadam wam: Tak samo w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia. Albo jeśli jakaś kobieta, mając dziesięć drachm, zgubi jedną drachmę, czyż nie zapala światła, nie wymiata z domu i nie szuka staranne, aż ją znajdzie. A znalazłszy ją, sprasza przyjaciółki i sąsiadki i mówi: Cieszcie się ze mną, bo znalazłam drachmę, którą zgubiłam. Tak samo, powiadam wam, radość powstaje u aniołów Bożych z jednego grzesznika, który się nawraca."

1. Będę prosił (-a) Ducha Świętego, by otworzył przede mną Słowo Pana... Będę prosił (-a), by otworzył moje serce, abym przyjął (przyjęła) to, co Bóg chce mi dziś powiedzieć...

2. Przeczytam z wielką starannością i wiarą święty tekst...

3. Poproszę o głębokie poznanie prawdy, że Bóg mnie szuka i (z)robi wszystko, by mnie znaleźć...

4. Zobaczę grzeszników przychodzących do Pana... Zbliżali się do Jezusa wszyscy celnicy i grzesznicy, aby Go słuchać... W tekście oryginalnym jest: "byli zbliżający się..., przez cały czas robili wszystko, by być przy Nim i słuchać..." Jezus zna wszystko, co dzieje się w moim sercu. Wyobrażę sobie, jak podchodzi do mnie, z czułością bierze mnie za rękę i opowiada przypowieść o owcy (...). To ja jestem ową owcą, której szuka i bierze z radością na ramiona. Czy wierzę, że tak jest naprawdę? (K. Wons SDS, Modlitwa Ewangelią na każdy dzień, t. 4, s. 259)

5. Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? A gdy ją znajdzie, bierze z radością na ramiona i wraca do domu; sprasza przyjaciół i sąsiadów i mówi im: Cieszcie się ze mną, bo znalazłem owcę, która mi zginęła... To SŁOWA o mnie... Zobaczę radość Pana! Jezus jest baaaardzoooo szczęśliwy, ponieważ mnie odnalazł... Trzyma mnie w ramionach...

6. ...jeśli jakaś kobieta, mając dziesięć drachm, zgubi jedną drachmę, czyż nie zapala światła, nie wymiata z domu i nie szuka staranne, aż ją znajdzie. A znalazłszy ją, sprasza przyjaciółki i sąsiadki i mówi: Cieszcie się ze mną, bo znalazłam drachmę, którą zgubiłam... To SŁOWA o mnie... Zobaczę radość Pana! Jezus jest baaaardzoooo szczęśliwy, ponieważ mnie odnalazł...

7. Powiadam wam: (...) w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia... Nauczę się na pamięć słów Pana... Będę ciągle powtarzał: w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca..., w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca..., w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca..., w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca...

Komentarze

  1. "Ja przyszedłem po to, aby (owce) miały życie i miały je w obfitości "(J 10, 10)

    oraz Psalm 23 ( tzw wypasiona owieczka ;) )

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz