"Jezus podniósł oczy..."

Łk 21,1-4

"Gdy Jezus podniósł oczy, zobaczył, jak bogaci wrzucali swe ofiary do skarbony. Zobaczył też, jak uboga jakaś wdowa wrzuciła tam dwa pieniążki, i rzekł: Prawdziwie powiadam wam: Ta uboga wdowa wrzuciła więcej niż wszyscy inni. Wszyscy bowiem wrzucali na ofiarę z tego, co im zbywało; ta zaś z niedostatku swego wrzuciła wszystko, co miała na utrzymanie."

Bóg widzi sercem... Dlatego widzi serce... Przed Panem wszystko jest jawne... Nawet to, co jest zakryte i zasłonięte przed oczyma ludzi. Pan podniósł oczy, jakby chciał podnieść wzrokiem ludzi o pięknych i czystych sercach, którzy wszystko, co mają (i nie mają), mają dla Boga. Uboga kobieta wrzuciła wszystko... Tak uBOGA miała wszystko u BOGA... I dlatego w oczach BOGA stała się najbardziej BOGAta z wszystkich ludzi...

Komentarze

  1. "Gdy Jezus podniósł oczy, zobaczył, jak bogaci wrzucali swe ofiary do skarbony….- = = = = = = „„Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie” (Mt 15,7-8 ) ====== „Wyrzekł Pan: Ponieważ ten lud zbliża się do Mnie tylko w słowach, i sławi Mnie tylko wargami, podczas gdy serce jego jest z dala ode Mnie; ponieważ cześć jego jest dla Mnie tylko wyuczonym przez ludzi zwyczajem”( Iz 29,13)…..- Dla Boga nie liczy się ilość lecz jakość! Nie liczy się „kadzenie”, „Słodzenie „ słowami tylko SERCE („czystość „serca, wnętrza)…..ON widzi moje wnętrze, i wie co się w nim dzieje … Widzi z czym się zmagam , z kim(czym) „walczę” itp. Myślę że dla Niego to co mi bardzo często wydaje się nieważne dla Niego ma dużą wartość- bo PAN docenia nawet ten najmniejszy krok, krótkie słowo, mały gest…. Dla Niego to nie są tylko 2 pieniążki które wrzuciła wdowa…. lecz dla Boga to baaardzo dużo wszak On patrzy na wnętrze , na to co się ze mną „dzieje „ Dla Niego jest wielkie to co często dla mnie jest baardzo małe …..

    Bóg wszystko widzi , zna mnie na wylot… Idealnie a zarazem pięknie pięknie” opisuje” to Psalm 139 oraz dodatkowo jeszcze cytaty m. in:
    „Czy zdoła się kto ukryć w kryjówkach, abym Ja go nie widział? – mówi Pan. Czy to nie Ja wypełniam niebo i ziemię?” (Jr 23:24).
    „Nie mówcie ustawicznie wyniośle, Niech nie wychodzi zuchwalstwo z ust waszych, Gdyż Pan jest Bogiem, który wszystko wie, Bogiem, który waży uczynki” obecnie, ponieważ widzi i zna wszystkie rzeczy (1. Sm 2:3).

    Wiem że mogę nie otrzymać odpowiedzi lecz zapytać zawsze można….. tj nurtuje mnie czy Bóg jednak choć troszkę zamyka oczy???? (przymruża oczy? …) …Pytam w kontekście sytuacji intymnych oraz sytuacjii w których wolałabym żeby mnie nie widział (bo nie ma /nie było „na co” patrzeć ) wszak „wstydze” („wstydziłam” ) się tego ….Czy Bóg nie wiem jak to napisać może tak szanuje ludzka intymność ???.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... trudne pytania... Postaram się poszukać odpowiedzi +++ Lb 6,24nn

      Usuń
    2. ..."czy Bóg jednak choć troszkę zamyka oczy????" Nie. Pan Bóg nie zamyka oczu... Myślę, że otwarte oczy Pana Boga to wyraz MIŁOŚCI... A jeżeli Miłość Boga jest odwieczna (Jr 31,3) i zarazem na wieki wieków, to miłujące oczy Pana Boga są zawsze otwarte... I dobrze, że tak jest!!! To nazywa się OPATRZNOŚĆ Boża...
      Oczy Pana nie chcą nas śledzić. Bóg nie jest policjantem, śledczym czy szpiegiem...
      Czy Pan szanuje ludzką intymność??? To trudne pytanie... Co ze wstydem? Jest zbawienny wstyd, który łączy się ze skruchą serca i przemianą życia... Wstyd może nam zatem pomóc... +++ Lb 6,24nn

      Usuń
  2. „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.” - Antoine de Saint-Exupéry

    Kiedyś przytoczył Ksiądz pewien napis komentując jeden z Psalmów: "Wiem kim jesteś, gdy nikt nie patrzy ... - Bóg."

    Jak dobrze wiedzieć, że oczami Boga jest Jego miłosierne Serce :)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. "uBOGA miała wszystko u BOGA.."- :)pięknie to Ksiądz ujął.. ..bardzo mi się podoba..bardzo... Mt6,21 !!!
    2Tm4,22 +++ :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz