"Uważajcie więc, jak słuchacie", czyli o wrażliwości w przyjmowaniu SŁOWA...

Łk 8,16-18

"Jezus powiedział do tłumów: Nikt nie zapala lampy i nie przykrywa jej garncem ani nie stawia pod łóżkiem; lecz stawia na świeczniku, aby widzieli światło ci, którzy wchodzą. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie było poznane i na jaw nie wyszło. Uważajcie więc, jak słuchacie. Bo kto ma, temu będzie dane; a kto nie ma, temu zabiorą i to, co mu się wydaje, że ma".

Nikt nie zapala lampy i nie przykrywa,  (...) lecz stawia na świeczniku, aby widzieli światło ci, którzy wchodzą... Piękne streszczenie chrześcijaństwa... Pan nas zapala - zapala w nas swoje Światło wiary, ufności i miłości i potrzebuje świecznika - naszego życia. Naszą misją jest świecić Bożym Światłem i przekazywać to Światło ludziom - wszystkim, którzy wchodzą do naszego domu (życia)...

Uważajcie więc, jak słuchacie. Wiara rodzi się ze słuchania (por. Rz 10, 17), więc istotne jest to, jak słuchamy... Jaką mamy dyspozycję serca? Jakie jest nasze wewnętrzne usposobienie? Kiedyś przeczytałem i zapisałem sobie słowa świętej Teresy od Dzieciątka Jezus (niestety nie pamiętam, w jakim dziele to pozostawiła), że najlepiej jest słuchać z ufnością i miłością.

Bo kto ma, temu będzie dane; a kto nie ma, temu zabiorą i to, co mu się wydaje, że ma. Słuchając otwartymi uszami serca i zbierając (gromadząc) w sobie SŁOWA od Pana, pomnażamy wielki i cenny skarb, który sprawia, że Boże Światło świeci w nas i przez nas...   

Komentarze

  1. „Nikt nie zapala lampy i nie przykrywa jej garncem ani nie stawia pod łóżkiem; lecz stawia na świeczniku, aby widzieli światło ci, którzy wchodzą.”…..- Lampą – światłem jest Pan…. Ja/my jestem/śmy tą świecącą lampa gdy żyje/żyjemy wg Słowa Bożego, zgodnie z Dekalogiem. Codziennie powinniśmy dawać świadectwo swoim życiem tak żeby w naszym zachowaniu było „widać” to zapalone światło które zapalił w nas Pan a nie tylko od święta itp…. Zgaszenie lampy to życie niezgodne ze Słowem Bożym, takie zgaszone światło jest bezużyteczne …. Jezus pragnie, byśmy przyjmowali światło Jego słów ….

    „Uważajcie więc, jak słuchacie. Bo kto ma, temu będzie dane; a kto nie ma, temu zabiorą i to, co mu się wydaje, że ma"…..-. Któregoś dnia każdy z nas pozna o sobie cała prawdę …..


    „Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia".(Ewang Św Jana 8,12)

    „Pan światłem i zbawieniem moim: kogóż mam się lękać?
    Pan obroną mojego życia: przed kim mam się trwożyć?”(Ps 27, 1)

    Tyś jak skała, Tyś jak wzgórze,
    Panie nasz, Boże nasz!
    Tyś jak wiatr w swej naturze,
    Tyś jest Stwórcą wszystkich nas.

    Światłem swym rozświetlasz drogę,
    która prosto wiedzie nas.
    Tam, gdzie źródło Twej miłości,
    gdzie radośnie płynie czas. (Łamdarej, łamdao...)

    http://www.youtube.com/watch?v=9AKOLVX6LgI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  2. "Pośród nas mogą być mrok i ciemności, a jednak widzimy światło: mały płomyczek, iskierkę, która jest silniejsza od mroku, wydawałoby się, całkowicie potężnego i niezwyciężonego. Chrystus, powstały z martwych, jaśnieje na tym świecie i to sprawia, że na świecie jest jaśniej właśnie tam, gdzie, sądząc po ludzku, wszystko wydaje się mroczne i pozbawione nadziei. On zwyciężył śmierć – On żyje – i wiara w Niego przenika jak małe światło to wszystko, co jest ciemnością i groźne. Ten, kto wierzy w Chrystusa, z pewnością nie widzi ciągle tylko słońca w życiu, jak gdyby można było dzięki niemu oszczędzić cierpień i trudności, ale jest to zawsze jasne światło, które wskazuje mu drogę, prowadzącą do życia w obfitości (por. J 10, 10). Oczy kogoś, kto wierzy w Chrystusa, dostrzegają nawet w najciemniejszą noc światło i widzą już blask nowego dnia." ( Fragment przemówienia Ojca Świętego Bendtykta XVI, wygłoszonego na czuwaniu modlitewnym z młodzieżą w Niemczech)
    Ważną rolę w każdym społeczeństwie odgrywa młodzież i to Boże Światło powinno świecić w nas i przez nas już od najmłodszych lat. Im szybciej tym lepiej, ale też nigdy nie jest za późno....:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz