Psalm 54, czyli o mocy HASZEM (świętego Imienia JAHWE)...

Kierownikowi chóru. Na instrumenty strunowe. Pieśń pouczająca. Dawidowa.
Gdy Zifejczycy przybyli do Saula, mówiąc: «Oto Dawid u nas się ukrywa».
Boże, zbaw mnie, w imię swoje, swoją mocą broń mojej sprawy!
Boże, słuchaj mojej modlitwy, nakłoń ucha na słowa ust moich!
Bo powstają przeciwko mnie pyszni, a gwałtownicy czyhają na moje życie;
nie mają Boga przed swymi oczyma.
Oto Bóg mi dopomaga, Pan podtrzymuje me życie.
Niechaj zło spadnie na moich przeciwników i przez wzgląd na Twą wierność zniwecz ich!Będę Ci chętnie składać ofiarę, sławić Twe imię, bo ono jest dobre,
bo wybawi mię z wszelkiej udręki, a moje oko ogląda hańbę moich wrogów.

..."Boże, zbaw mnie, w imię swoje, swoją mocą broń mojej sprawy!"... Dawid wie, że Bóg ma Imię, w ktorym jest ocalenie. To IMIĘ (w języku hebrajskim: Haszem lub HaSzem) przywołuje Boga, czyli Bożą moc, potęgę, siłę, wielkość, wzniosłość, majestat, chwałę, glorię, świętość, nieskończoność... Izraelici czcili ŚWIĘTE IMIĘ BOGA JAHWE. Dlatego Tetragram JHWH (4 hebrajskie spółgłoski wyrażające Imię Jahwe) wymawiany był w czasie modlitw bardzo rzadko i w nadzwyczajnych okazjach. Zwyczajnie Żydzi używali słowa Haszem ["to (nadzwyczajne) IMIĘ"] lub Adonaj ["mój Pan].

..."Twe imię (...) jest dobre, bo wybawi mię z wszelkiej udręki"... To IMIĘ przywołuje Boga, czyli nieskończoność Bożej dobroci, miłości, miłosierdzia, serdeczności, życzliwości, łaskawości, łagodności, cierpliwości, wierności w MIŁOŚCI. To IMIĘ niesie WYBAWIENIE z wszelkiego zła.

Pokładając całą ufność w IMIENIU PANA mogę śmiało wyznać: "Oto Bóg mi dopomaga, Pan podtrzymuje me życie". Amen.

Komentarze

Prześlij komentarz