"Widziałem cię pod figowcem...", czyli o miłości do Słowa...

J 1, 43-51

Jezus postanowił udać się do Galilei. I spotkał Filipa. Jezus powiedział do niego: "Pójdź za Mną". Filip zaś pochodził z Betsaidy, z miasta Andrzeja i Piotra. Filip spotkał Natanaela i powiedział do niego: "Znaleźliśmy Tego, o którym pisał Mojżesz w Prawie i Prorocy – Jezusa, syna Józefa, z Nazaretu". Rzekł do niego Natanael: "Czy może być co dobrego z Nazaretu?". Odpowiedział mu Filip: "Chodź i zobacz". Jezus ujrzał, jak Natanael podchodzi do Niego, i powiedział o nim: "Oto prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu". Powiedział do Niego Natanael: "Skąd mnie znasz?". Odrzekł mu Jezus: "Widziałem cię, zanim cię zawołał Filip, gdy byłeś pod figowcem". Odpowiedział Mu Natanael: "Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś Królem Izraela!". Odparł mu Jezus: "Czy dlatego wierzysz, że powiedziałem ci: Widziałem cię pod figowcem? Zobaczysz jeszcze więcej niż to". Potem powiedział do niego: "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Ujrzycie niebiosa otwarte i aniołów Bożych wstępujących i zstępujących na Syna Człowieczego".

Pójdź za Mną...
miłość
bliskość
zażyłość
intymność
oddanie się
współprzynależność
więź
przyjaźń
przymierze
wspólnota

Oto prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu...
czystość
przeźroczystość
przejrzystość
światłość
jasność
prawdziwość
prostota
prawość
sprawiedliwość
wierność

Widziałem cię pod figowcem...
żyję pod figowcem - w przestrzeni SŁOWA
kocham
słucham
czytam
karmię się
pamiętam
uczę się
zgłębiam
przechowuję
zbieram
modlę się
szepczę
jestem posłuszny

PS. Jezus wypowiada pod adresem Natanaela pochwałę, że jest sprawiedliwy, że idzie drogą zgodną ze słowem Pana. Podstępem jest przynęta rzucona rybie, aby ją połknęła. Kłamstwo jest słowem oszukańczym, by schwytać w zasadzkę bliźniego i zawładnąć nim. Kłamstwo nosi charakter prawdopodobieństwa, w przeciwnym wypadku nie byłoby zdolne zwieść kogokolwiek. Pismo pragnie uwolnić nas od słów podstępnych, które niszczą to, co stworzyło Słowo [S. Fausti SI, Rozważaj i głoś Ewangelię..., s. 46]...

Komentarze

  1. Panie Jezu, chcę być zawsze blisko Ciebie. Kształtuj mnie, żebym podobała się Tobie. Znasz mnie najlepiej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz